هشدار رئیس دانشگاه علومپزشکی بیرجند به مردم:

احتمال انتقال درون استانی کرونا در خراسان جنوبی افزایش یافت / پرهیز از سفر، ترددهای درون شهری نیز باید به حداقل ممکن برسد

|
۱۳۹۸/۱۲/۲۱
|
۱۱:۰۵:۳۸
| کد خبر: ۹۷۶۱۷۱
احتمال انتقال درون استانی کرونا در خراسان جنوبی افزایش یافت /  پرهیز از سفر، ترددهای درون شهری نیز باید به حداقل ممکن برسد
رییس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند گفت: تعداد کل مبتلایان به کرونا در خراسان جنوبی به ۵۱ نفر رسید و با افزایش تعداد مبتلایان، احتمال انتقال درون استانی افزایش یافته است.

به گزارش خبرگزاری برنا؛ محمد دهقانی فیروزآبادی شامگاه سه‌شنبه درباره آخرین وضعیت کرونا در خراسان جنوبی تا ساعت ۲۰ بیستم اسفند اظهار داشت: متاسفانه روال عادی زندگی و رفت و آمد در برخی مناطق شهر بیرجند و سایر شهرستان‌های استان در جریان است و علاوه بر پرهیز از سفر، ترددهای درون شهری نیز باید به حداقل ممکن برسد.

وی تصریح کرد: اگر این رویه ادامه پیدا کند، ممکن است جهش‌های نامطلوبی در افزایش تعداد مبتلایان داشته باشیم.

رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی بیرجند افزود: تعداد کل مبتلایان به ویروس کرونا در استان تا دیروز ۳۷ نفر بود و همانطور که سخنگوی وزارت بهداشت امروز اعلام کرد، با اضافه شدن ۱۴ مورد مثبت دیگر، این تعداد به ۵۱ نفر رسید.

وی درباره تعداد مبتلایان به تفکیک شهرستان‌ها گفت: از مجموع ۵۱ مورد مثبت تاکنون در شهرستان بیرجند ۲۴ نفر، شهرستان قاینات ۱۰ نفر، شهرستان زیرکوه ۴ نفر، شهرستان فردوس ۴ نفر، شهرستان طبس ۸ نفر و شهرستان سرایان یک بیمار را داشتیم. 

دهقانی فیروزآبادی اظهار داشت: ۲۲ بیمار کرونایی تاکنون بهبود یافته و ترخیص شده‌اند که دوران نقاهت خود را می‌گذرانند و ۲۵ نفر هم در بیمارستان بستری هستند و دوره درمان خود را طی می‌کنند.

وی تصریح کرد: تعداد فوتی‌ها همان ۴ نفر است که سه نفر مربوط به بیرجند و یک مورد در طبس است و تاکنون افزایش نداشته است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند افزود: بررسی‌های اولیه ما نشان می‌دهد که بیشتر موارد مثبت کرونا در خراسان جنوبی تاکنون از خارج استان وارد شده است اما نیاز به بررسی دقیق‌تر دارد.

وی تاکید کرد: رعایت بهداشت فردی و در خانه ماندن، بهترین راه برای جلوگیری از انتشار ویروس کرونا و قطع زنجیره انتقال آن است.

 

نظر شما
المپیک و پارالمپیک
المپیک و پارالمپیک
المپیک و پارالمپیک
المپیک و پارالمپیک
المپیک و پارالمپیک
المپیک و پارالمپیک