تیک‌تاک در ایالات متحده ممنوع می‌شود؟

۱۴۰۳/۰۲/۰۲ - ۰۸:۴۸:۱۴
کد خبر: ۲۰۸۳۷۹۲
تیک‌تاک در ایالات متحده ممنوع می‌شود؟
تیک‌تاک ممکن است در ایالات متحده پس از تصویب لایحه توسط مجلس نمایندگان ممنوع شود.

به گزارش خبرنگار علم و فناوری خبرگزاری برنا؛ در صورتی که این لایحه به قانون تبدیل شود، مالک چینی این برنامه، 9 ماه برای فروش سهام خود فرصت خواهد داشت البته لایحه قبلی که ماه گذشته توسط مجلس تصویب شد به مالک بایت دنس تنها شش ماه فرصت می‌داد تا بفروشد.

این شرکت احتمالا تمام تلاش خود را می‌کند تا این قانون را در دادگاه به چالش بکشد و استدلال می‌کند که میلیون‌ها کاربر برنامه را از حقوق اولیه خود که آزادی بیان است؛ محروم می‌کند.

چنین چالش‌هایی در دادگاه می‌تواند به طور قابل‌توجهی جدول زمانی تعیین شده توسط کنگره را به تاخیر بیندازد یا مانع از اجرای قانون شود.

تیک‌تاک دراین باره در بیانیه‌ای گفت: "تصویب این لایحه خوشایند نیست چرا که حقوق آزادی بیان 170 میلیون آمریکایی را زیر پا می‌گذارد، هفت میلیون کسب و کار را ویران و یک پلتفرم را که سالانه 24 میلیارد دلار (19 میلیارد پوند) به اقتصاد ایالات متحده کمک می‌کند، تعطیل می‌کند."

مدیر اجرایی تیک‌تاک مستقیما از کاربران آمریکایی خواست تا برای متوقف کردن این لایحه مبارزه کنند.

اف‌بی‌آی هشدار داده است که مالک تیک‌تاک، بایت دنس می‌تواند اطلاعات کاربران مانند مکان و شناسه‌های بیومتریک را برای دولت چین به اشتراک بگذارد اما تیک‌تاک مدعی شده است که هرگز این کار را نکرده و نخواهد کرد.

انتهای پیام/

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز