وزیر ارتباطات: صنعت فضایی ایران در شرایط جنگی هم فعال ماند و ارتباط با ماهواره‌ها قطع نشد

چرایی جداسازی سازمان فضایی و پژوهشگاه فضایی تشریح شد؛ توسعه فضایی با محوریت سازمان فضایی است اما مشارکت پژوهشگاه، دانشگاه‌ها و شرکت‌های دانش‌بنیان دنبال می‌شود. درواقع سازمان فضایی به‌عنوان نهاد تنظیم‌گر و سایر بخش‌ها در بخش توسعه فناوری این حوزه است. هدف دولت چهاردهم؛ اقتصادی‌سازی صنعت فضایی و استفاده از آن برای حل نیازهای واقعی جامعه برنامه ملی؛ اتصال روستاهای بالای ۲۰ خانوار به اینترنت باکیفیت طبق برنامه هفتم توسعه استفاده از فناوری ماهواره‌ای برای پوشش روستاهای صعب‌العبور و مناطق سخت‌دسترس تأکید بر تاب‌آوری صنعت فضایی؛ آسیب‌های زیرساختی جبران‌پذیر و نیروی انسانی سالم و بدون تلفات
۱۴۰۵/۰۳/۱۹ - ۲۲:۰۸:۲۸