پزشکیان در سی‌وسومین همایش سالانه سیاست‌های پولی و ارزی

بدون آنکه متوجه باشیم یا شاید با وجود آگاهی، همچنان دولت، نظام اداری و ساختارهای خود را بزرگ‌تر می‌کنیم. اکنون میزان گاز، ذخایر و منابعی که در اختیار داریم، با توقعی که ایجاد کرده‌ایم همخوانی ندارد و میان منابع و مصارف تناسبی وجود ندارد. رشد بدون توجه به تناسب میان منابع و مصارف، به معنای ایجاد نارضایتی، بی‌عدالتی و برهم خوردن قاعده و نظمی است که باید بر اساس آن عمل کنیم. گاز کافی نداریم، اما شبکه گازرسانی را به همه روستاها توسعه می‌دهیم و پس از آنکه زندگی مردم روستا به گاز وابسته شد، روز بعد به دلیل کمبود منابع گاز را قطع می‌کنیم. چه کسی گفته است زمانی که منابع کافی نداریم، توسعه ایجاد کنیم؟ دولت امروز با همین مشکل مواجه است و تلاش می‌کند گسترشی را که تاکنون ایجاد شده، اصلاح و با منابع موجود هماهنگ کند. چه کسی گفته است باید تا این اندازه دانشگاه‌ها را توسعه دهیم؟ در دوره‌ای دانشگاه‌های متعددی ایجاد کردیم، بدون آنکه تناسب میان نیاز کشور، منابع و کیفیت آموزش را در نظر بگیریم.
۱۴۰۵/۰۴/۰۱ - ۱۶:۵۵:۵۰