رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کردستان عنوان کرد :

زنان روستایی در جلوگیری از مهاجرت روستائیان تاثیر بسیاری دارند

|
۱۳۹۶/۰۷/۲۵
|
۱۴:۳۴:۰۸
| کد خبر: ۶۲۵۹۵۰
زنان روستایی در جلوگیری از مهاجرت روستائیان تاثیر بسیاری دارند
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کردستان گفت: بیشترین تعداد صندوق زنان روستایی در کشورحاصل توانمندی و استعداد زنان روستایی استان و همکاران ما در سازمان است که در این میان میتوان به موفقیت دو شهرستان مریوان و دیواندره بعنوان شهرستان‌های پیشرو در این زمینه اشاره کرد.

 به گزارش خبرگزاری برنا ؛ کریم ذوالفقاری  با اشاره به برگزاری اولین همایش ملی «نقش‌آفرینی زنان روستایی و عشایری درتوسعه پایدار» که همزمان با روز جهانی زن روستایی در تهران برگزار شد،گفت : توجه بیشتر به توانمندی‌ها و ظرفیت‌های زنان روستایی در راستای تلاش برای توانمندی‌، این ظرفیت‌های با استفاده از امکانات و فرصت‌ها به عنوان یک مهم اولویت‌دار در سازمان جهاد کشاورزی کردستان در حال انجام است.

وی افزود:طی سه سال گذشته به مقوله معیشت و ایجاد نشاط بانوان روستایی کم‌توجهی  شده است و در راستای اهمیت این موضوع طی این سه سال بنا را بر توجه بیشتر و استفاده از توان زنان روستایی گذاشته‌ایم. 

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کردستان گفت: بیشترین تعداد صندوق زنان روستایی در کشورحاصل توانمندی و استعداد زنان روستایی استان و همکاران ما در سازمان است که در این میان میتوان به موفقیت دو شهرستان مریوان و دیواندره بعنوان شهرستان‌های  پیشرو در این زمینه اشاره کرد.

وی همچنین با تاکید بر انجام مقدمات تشکیل اولین صندوق حمایت از تولیدات زنان روستایی در کشور گفت: با حضور نماینده شرکت مادر تخصصی حمایت از توسعه بخش کشاورزی کشور، هیئت موسس آن انتخاب و در آینده نزدیک ثبت خواهد شد.

ذوالفقاری با یادآوری اینکه زنان روستایی ستون خیمه خانواده‌های روستایی هستند اظهار داشت:اگر ستون خیمه پایدار باشد خیمه در روستا سرپا و مهاجرت به شهر اتفاق نخواهد افتاد بنابر این زنان زحمتکش روستایی باید از نظر اقتصادی و معیشتی در وضعیت بهتری  قرار بگیرند.

وی با اشاره به اینکه ایجاد اشتغال در روستاها در گرو تشکیل صندوق‌های خرد زنان است گفت: اشتغال زنان روستایی علاوه بر تامین معیشت خانواده می‌تواند از مهاجرت مردان روستایی برای جویای کار به شهر نیز جلوگیری کند.

به گفته رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کردستان، اولین جلسه رسمی انتخاب هیئت اجرایی موسس صندوق استانی زنان روستایی در محل سالن کنفرانس ساختمان صندوق حمایت از توسعه فعالیت‌های کشاورزی با حضور نماینده شرکت مادر تخصصی حمایت از توسعه فعالیت‌های کشاورزی، معاون بهبود تولیدات دامی و مدیرهماهنگی ترویج کشاورزی و نمایندگان صندوق‌های اعتبارات خرد زنان در کل استان برگزار شد.

گفته می‌شود، در اولین همایش ملی«نقش‌آفرینی زنان روستایی و عشایری در توسعه پایدار» که همزمان با روز جهانی زن روستایی با حضور وزیر جهادکشاورزی و همچنین ریاست سازمان جهادکشاورزی کردستان در تهران برگزار شد از لادن عبدی به عنوان کارشناس مرکز خدمات نمونه تجلیل به عمل آمد.

 

نظر شما
المپیک و پارالمپیک
المپیک و پارالمپیک
اخبار برگزیده
المپیک و پارالمپیک
المپیک و پارالمپیک
المپیک و پارالمپیک
المپیک و پارالمپیک