معاون عمرانی استاندار اردبیل:

عناصر تاریخی در مرکز شهر حفظ می شود

|
۱۳۹۸/۰۶/۲۷
|
۱۳:۴۱:۳۲
| کد خبر: ۸۹۹۷۲۳
عناصر تاریخی در مرکز شهر حفظ می شود
معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار اردبیل گفت: با توجه به اینکه بافت تاریخی و عناصر با ارزش اردبیل باید حفظ شود ولی باید عملیات بازگشایی مسیرها جهت کاهش تراکم ترافیک نیز انجام شود.

به گزارش برنا،مسعود امامی یگانه در جلسه شورای ترافیک اردبیل اظهار داشت:انتقال مراکز پرجمعیت از هسته مرکزی شهر به جهت روان سازی ترافیک شهری ضرورت دارد‌.

وی بر اتمام مطالعه طرح تفصیلی توسط مشاور تاکید کرد و افزود: تمامی ساخت و سازها و توسعه شهر باید منطبق با مطالعات طرح تفصیلی انجام شود.

معاون عمرانی استاندار اردبیل افزود: اجرای طرح تفصیلی و آمایش سرزمینی در روان سازی طرح ترافیک و مشکلات اجتماعی تاثیر بسزایی دارد.

امامی یگانه افزود: ساماندهی برخی تقاطع حادثه خیز و ایجاد سرعت گیرهای متعارف جهت تردد عابر نیز ضرورت دارد.

وی در رابطه با طرح ترافیک سرعین نیز اظهار داشت:شهر سرعین یک شهر توریستی و جمعیت متغیر بیش از پنج میلیون در فصول مختلف سال دارد و عملا با مشکل ترافیکی مواجه می شود.

رییس شورای ترافیک استان با تاکید بر اینکه طرح جامع ترافیک سرعین باید شروع شود افزود: این شهر ۴۰درصد دارای کاربری مسکونی و ۶۰درصد آن گردشگری است و برای توسعه این شهر باید مطالعات ساماندهی حمل و نقل و ترافیک شهر در اولویت قرار گیرد.

وی با اشاره به اینکه برای توسعه شهر سرعین باید نقشه راه ترسیم کنیم افزود:در توسعه شهر سرعین  علاوه بر تغییر اساسی بافت فعلی، بافت آینده آن نیز باید بشکل کاملا مدرن طراحی شود.

امامی یگانه افزود: شورای شهر و شهرداری باطی فرایند قانونی لازم انتخاب مشاور ترافیک را در دستور کار قرار دهند.

در این جلسه عده ای از اعضا پیشنهاد و راهکارهای خود را ارایه دادند.

 

نظر شما
المپیک و پارالمپیک
المپیک و پارالمپیک
اخبار برگزیده
المپیک و پارالمپیک
المپیک و پارالمپیک
المپیک و پارالمپیک
المپیک و پارالمپیک