معاون اول رئیس جمهور:

سلطانی‌فر مردانه پای کار خصوصی‌سازی استقلال و پرسپولیس ایستاده است/ یکی از مظلومیت‌های دولت این است که نمی‌تواند شرایط تحریم را بازگو کند/ باید شیوه حکمرانی‌مان را تغییر دهیم/ نباید تعداد وام ازدواج کم شود

|
۱۳۹۹/۰۴/۳۰
|
۱۶:۴۶:۲۰
| کد خبر: ۱۰۳۲۱۸۳
سلطانی‌فر مردانه پای کار خصوصی‌سازی استقلال و پرسپولیس ایستاده است/ یکی از مظلومیت‌های دولت این است که نمی‌تواند شرایط تحریم را بازگو کند/ باید شیوه حکمرانی‌مان را تغییر دهیم/ نباید تعداد وام ازدواج کم شود
معاون اول رئیس جمهور گفت: حوزه ورزش و جوانان مهم و تاثیرگذار بوده و در سرنوشت کشور و سرنوشت فعلی و آینده کشور نیز تاثیر بسزایی دارد.

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا، اسحاق جهانگیری، معاون اول رئیس جمهور، در جلسه مدیران ارشد وزارت ورزش و جوانان گفت:  کرونا و تحریم فعالیت دولت را تحت تاثیر قرار داده است. سال پایانی دولت از سال نخست مهمتر است.

وی افزود: می‌توانیم با انگیزه و با نشاطِ پای کار بایستیم و از فرصت باقیمانده تا پایان دولت استفاده کنیم. این روحیه درمدیران دستگاه ها وجود داشته است. گزارش های وزارت ورزش و جوانان بیانگر این است که دوستان در سال جدید برنامه دارند.

جهانگیری ادامه داد: حوزه ورزش و جوانان مهم و تاثیرگذار بوده و در سرنوشت کشور و سرنوشت فعلی و آینده کشور نیز تاثیر بسزایی دارد. سلطانی فر تلاش کرد حوزه جوانان تبدیل به سازمان ملی شود که این اتفاق علیرغم تاکیدات ما در مجلس رخ نداد.

وی بیان کرد: حوزه ورزش و جوانان در مسایل جاری و اینده کشور تاثیرگذار است. ورزش همگانی و قهرمانی مهمترین عامل همبستگی است. وقتی مسابقه فوتبال ایران برگزار می شود، فرقی نمی کند کسی شیعه باشد یا سنی و غیره همه یک ایران را می‌بیند که در صحنه است.

جهانگیری با تأکید بر اینکه دولت از همه برنامه ها و فعالیت های وزارت ورزش و جوانان حمایت خواهد کرد از تلاش های این وزارتخانه به خصوص در ایام شیوع کرونا قدردانی و تصریح کرد:‌ اینکه فعالیت های خود را به خاطر کرونا متوقف نکرده اید و با رعایت دستورالعمل ها و پروتکل های بهداشتی کارها را ادامه داده اید بسیار خوب است اما سلامت جامعه ورزشی و جوانان کشور بسیار پراهمیت است و هیچ کس نمی خواهد آسیبی به جوانان کشور وارد شود.

وی با تاکید بر اینکه ایران نیازمند تحولات سازنده و نوآورانه در عرصه های فرهنگی و اجتماعی است که نقش ورزش در این میان ممتاز است، گفت: باید کاری کنیم که از توانایی ها و دانش ها و مهارت های نسل جوان در همه جا و در بالاترین سطوح استفاده شود.

جهانگیری عنوان کرد: ما با کرونا و تحریم مواجه هستیم. کرونا پدیده ناشناخته ای است و اظهار نظر مشخصی توسط دانشمندان ارائه نشده است. دنیای پس از کرونا تغییر خواهد کرد. با پدیده بزرگی مواجه هستیم و این پدیده بدتر از تحریم آمریکا است. خشن ترین و ظالمانه ترین تحریم ها علیه ما وجود دارد و این تحریم در ٢ سال اخیر با هیچ دوره‌ای قابل مقایسه نیست. یکی از مظلومیت های دولت این است که نمی تواند، درباره شرایط تحریمی با مردم شفاف صحبت کند اما در فرصت مناسب آنها را بازگو می‌کنیم.

جهانگیری ادامه داد: کشور در شرایط سخت و خطیری قرار دارد و مردم از نظر اقتصادی و معیشتی در شرایط دشواری هستند، ما با همه وجود مشکلات را درک می کنیم و شرمنده مردم هستیم با این وجود معتقدم فرصت های بسیاری در این محدودیت ها برای کشور ایجاد شده که حتماً باید با استفاده از ظرفیت جوانان از این فرصت ها استفاده کنیم. ما باید به جوانان کشور اعتماد کنیم آنها ظرفیت بزرگی هستند که می توانند معجزه کنند.

جهانگیری با تأکید بر اینکه همکاری و همدلی قوای سه گانه از پیش نیازهای اصلی برای عبور از بحران ها است، خاطرنشان کرد: نمی توان از بزرگترین سدهایی که آمریکا در مقابل ملت ایران ایجاد کرده و نیز از مسایلی نظیر کرونا عبور کرد اما همکاری و همدلی قوای سه گانه، مردم، نهادهای مختلف، بخش خصوصی و افکار عمومی را نداشت.

معاون اول رییس جمهور با تأکید بر اینکه بخش خصوصی در همه حوزه ها به خصوص در حوزه اقتصاد، سرمایه ای بزرگ و تعیین کننده برای کشور است، اظهار داشت: باید به بخش خصوصی توجه کنیم و فضای فعالیت را برای آنها مهیا سازیم.

معاون اول رئیس جمهور گفت: ما از اسفند نیازمند تجهیزات کرونا بودیم و امروز با حضور جوانان و استارت اپ ها خودکفا هستیم. این ظرفیت‌ها در کشور معجزه می‌کند. با رویکرد قدیمی نمی‌توان کشور را اداره کرد و باید شیوه‌های قبلی را اصلاح کنیم.

او در ادامه تاکید کرد: به ازدواج معیشت و اشتغال جوانان باید رسیدگی ویژه شود.

جهانگیری اضافه کرد: ما باید امید به آینده را افزایش دهیم. این همه رسانه فارسی زبان درست شده که بگوید شما با جمهوری اسلامی، آینده ندارید. موضوع کوچک را بزرگ می‌کنند. هیچ مدیریتی بدون هدایت و حمایت افکار عمومی نمی‌تواند از این شرایط عبور کند. حل مشکلات کشور با تفاهم و گفتگو شدنی است.

وی با بیان اینکه جوانان نیازمند این هستند که حرف آنها شنیده شود، تصریح کرد: اگر این موضوع در دستورکار وزارتخانه‌ها، قرار بگیرد و با مجموعه نخبگان حوزه خود رایزنی کنند، راهگشا است. ما خود را از هیچ مجموعه ای فهیم تَر و نخبه تَر نمی دانیم. باید از توانایی جوانان استفاده شود.

معاون اول رئیس جمهور افزود: به ٢٠ میلیون خانواده وام دادیم اما هیچ کس به بانک نرفت و نشان دادیم که با اصلاح رویکرد به اقدامات خوب میرسیم. دولت در حوزه ورزش و جوانان کمک می کند. وزارت ورزش و جوانان خود را حبس نکرده و سلامت جوانان و ورزشکاران برای ما مهم است. کارهای مهم در حوزه بانوان انشالله در سال پایانی ادامه پیدا خواهد کرد. مدیریت آینده کشور باید به دست جوانان بیفتد. در مسایل ورزش و اعتبارات، وزارت ورزش کمبود اعتبار دارد اما پروژه های نیمه تمام باید تکمیل شود.

اسحاق جهانگیری با اشاره به اینکه مبلغ وام ازدواج جوانان مهم است، ادامه داد:  با اینکه سقف آن از ٣ میلیون به ٥٠ میلیون رسیده این تعداد نباید کم شود. ١٠٠ میلیون تاثیر مهمی در زندگی جوانان ندارد اما باز کمک کننده است.

جهانگیری گفت: سلطانی فر مردانه پای کار خصوصی سازی استقلال و پرسپولیس ایستاده است.

نظر شما
المپیک و پارالمپیک
المپیک و پارالمپیک
اخبار برگزیده
المپیک و پارالمپیک
المپیک و پارالمپیک
المپیک و پارالمپیک
المپیک و پارالمپیک