حجت الاسلام سید احمد خمینی در قزوین:

منش و رفتار امام حسن (ع) الگویی کم نظیر است

|
۱۳۹۷/۰۳/۱۰
|
۱۶:۳۷:۰۶
| کد خبر: ۷۱۳۳۱۸
منش و رفتار امام حسن (ع) الگویی کم نظیر است
سید احمد خمینی در جمع نمازگزاران قزوینی، منش و رفتار امام حسن (ع) را الگویی کم نظیر برای همه مسلمانان و مومنین دانست.

به گزارش خبرگزاری برنا از قزوین؛ حجت الاسلام سید احمد خمینی در جمع نمازگزاران قزوینی در حسینیه یادگار امام قزوین گفت: منش و رفتار امام حسن (ع) الگویی کم نظیر برای همه مسلمانان و مومنین و آزادگان جهان است و این امام همام جزو مظلوم ترین امامان شیعه بود.

سید احمد خمینی در ادامه با بیان اینکه مهربانی با بندگان خدا از ویژگی های بارز ایشان بود به واقعه تاریخی اشاره کرد و گفت: اَنس می گوید که روزی در محضر امام بودم. یکی از کنیزان ایشان با شاخه گلی در دست وارد شد و آن را به امام تقدیم کرد. حضرت گل را از او گرفت و با مهربانی فرمود: برو تو آزادی! من که از این رفتار حضرت شگفت زده بودم، گفتم: ای فرزند رسول خدا! این کنیز، تنها یک شاخه گل به شما هدیه کرد، آنگاه شما او را آزاد می کنید؟ امام در پاسخم فرمود: خداوند بزرگ و مهربان به ما فرموده است، هر کس به شما مهربانی کرد، دو برابر او را پاسخ گوئید.

سپس امام فرمود: پاداش در برابر مهربانی او نیز آزادی اش بود.

3

پیش از صحبت های حجت الاسلام سیداحمد خمینی نماز مغرب و عشاء به امامت وی با حضور خیل مشتاقان خاندان خمینی کبیر برگزار شد.

در این مراسم آیت الله محمدی تاکندی، نماینده سابق مجلس خبرگان رهبری، هم دقایقی در رابطه با ولادت امام حسن محتبی به سخنرانی پرداخت.

حجت الاسلام قدرت الله علیخانی، دکتر علی صفری شهردار قزوین، سیدعلی موسوی فرماندار قزوین، خانپور مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان قزوین،  جمعی از مدیران کل و... در این سخنرانی حضور داشتند.

حجت الاسلام سید احمد خمینی به مدت 10شب در حسینیه یادگار امام قزوین در پونک، بلوار شهید مصیب مرادی به اقامه نماز مغرب و عشاء و سخنرانی می پردازد.

5

نظر شما
المپیک و پارالمپیک
المپیک و پارالمپیک
اخبار برگزیده
المپیک و پارالمپیک
المپیک و پارالمپیک
المپیک و پارالمپیک
المپیک و پارالمپیک