مهرداد بذرپاش: ۳ هزار دستگاه ناوگان حمل‌ونقل باری نوسازی شد

|
۱۴۰۲/۱۰/۲۷
|
۱۱:۳۶:۰۶
| کد خبر: ۲۰۴۶۳۴۷
مهرداد بذرپاش: ۳ هزار دستگاه ناوگان حمل‌ونقل باری نوسازی شد
بذرپاش گفت: نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی جاده‌ای کشور در دستور کار وزارت راه قرار دارد و اخیرا سه هزار کشنده وارد کشور شد که اتفاق خوبی در ناوگان تجاری بود و با شرکت‌های دخلی و خارجی برای واردات اتوبوس بین شهری مذاکراتی خوبی انجام گرفته است.

به گزارش خبرگزاری برنا، مهرداد بذرپاش در حاشیه جلسه امروز هیات وزیران در خصوص نوسازی ناوگان تجاری وحمل و نقل عمومی کشور اظهار داشت: در حوزه تجاری تعداد قابل توجه خودرو فرسوده در کشور فعال هستند و در راستای نوسازی این بخش توافقی با وزات صمت انجام گرفته است از محصولات تولید داخل و در مرحله دوم از محل واردات مراحل نوسازی انجام خواهد شد.

وی ادامه داد: کمبود در ناوگان مسافربری کشور داریم اما گلایه از قیمت بلیت اتوبوس بین شهری یک بخش آن به گران شدن لوازم یدکی باز می گردد و بخش دیگر این که تعدادی از ناوگان اتوبوس بصورت سرویس در  شرکت ها فعالیت می کنند که باعث کاهش خدمات رسانی ردر این بخش شده است.

وی تاکید کرد: ناوگان مسافربری از فرسودگی رنج می برند و مصرف سوخت بالا برای راننده هزینه زیادی دارد و با نرخ کرایه‌های صرفه اقتصادی ندارد که فعالیت کند.

بذرپاش گفت: نوسازی ناوگان عمومی کشور در دستور کار وزارت راه قرار دارد و اخیرا سه  هزار کشنده وارد کشور شد که اتفاق خوبی در ناوگان تجاری بود و با شرکت ها ی خارجی برای واردات اتوبوس بین شهری مذاکراتی خوبی انجام دادیم و تا سال آینده میزان بالایی واردات در این بخش انجام خواهد شد.

وی ادامه دارد: در راستای نوسازی ناوگان عمومی کشور از محصولات داخلی هم استفاده خواهد شد و با ایران خودرو دیزل و سایر شرکت ها مذاکراتی انجام گرفته است.

مهرداد بذرپاش وزیر راه و شهرسازی همچنین در حاشیه هیات دولت در جمع خبرنگاران هم اظهار داشت: سامانه خودنویس در وزارت راه و شهرسازی مدتها شروع به کار و نام این سامانه را اخیرا خودنویس انتخاب شده است.

وی ادامه داد: این سامانه قرارداد اجاره بین موجر و مستاجر است که بصورت رایگان موجر و مستاجر می توانند قرارداد را تنظیم و شاهدین امضاء کنند.

بذرپاش گفت: این قراردادها در شورای حل اختلاف معتبر و دارای کد رهگیری است، تاکنون حدود 60 هزار قرارداد اجاره ثبت و کد رهگیری دریافت کرده است؛ همچنین در نظام معاملات مسکن  معتبر است.

وی تصریح کرد: تبلیغات زیادی برای این سامانه صورت نگرفته چرا که باید عیوب سامانه رفع شود تا کاربران بیشتری به این سامانه متصل شوند تا در راستای کاهش قیمت تمام شده ملک بیشترین اثر را بگذارد.

این مقام مسئول تاکید کرد: حدود 200 هزار نفر وارد سامانه شده و 60 هزار قرارداد اجاره دارای کد رهگیری ثبت شده است.

انتهای پیام/

نظر شما
المپیک و پارالمپیک
المپیک و پارالمپیک
المپیک و پارالمپیک
المپیک و پارالمپیک
المپیک و پارالمپیک
المپیک و پارالمپیک