موافقت کمیسیون صنایع با وزیر پیشنهادی صمت

|
۱۴۰۳/۰۵/۲۹
|
۱۷:۴۴:۴۰
| کد خبر: ۲۱۲۹۷۴۳
موافقت کمیسیون صنایع با وزیر پیشنهادی صمت
کمیسیون صنایع و معادن مجلس اعلام کرد که از وزیر پیشنهادی صمت حمایت می کند.

به گزارش خبرگزاری برنا، زهرا سعیدی، سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی گزارش این کمیسیون در مورد برنامه ها و صلاحیت سید محمداتابک، وزیر پیشنهادی صنعت، معدن و تجارت را قرائت کرد.

گزارش کمیسیون صنایع و معادن مجلس به شرح زیر است:

آقای سید محمد اتابک به عنوان وزیر پیشنهادی صنعت، معدن و تجارت، طی دو جلسه در تاریخ های  ۲۲/  ۵/ ۱۴۰۳ و  ۲۴/  ۵/ ۱۴۰۳ در دستور کار کمیسیون صنایع و معادن قرار گرفت و درخصوص بررسی صلاحیت و برنامه های ایشان، بحث و تبادل نظر صورت پدیرفت. همچنین در خصوص مدارک تحصیلی ایشان  از مراجع قانونی استعلام به عمل آمد.
 
الف-نتیجه استعلام مدارک 

به منظور بررسی اصالت مدارک تحصیلی آقای سید محمد اتابک، مراتب طی نامه شماره ۲۸۱۵۷ مورخ  ۲۲/  ۵/ ۱۴۰۳ از وزارت علوم، تحقیقات و فناوری استعلام گردید.

وزارت متبوع طی نامه شماره  ۳۶۶۴۳۰/ ۴ مورخ  ۲۳/  ۵/ ۱۴۰۳ اصالت مدارک تحصیلی ایشان را در مقطع کارشناسی رشته مهندسی راه و ساختمان و کارشناسی ارشد رشته تکنولوژی صنعتی تائید نمود.
 
ب - شرح برنامه ها و تعهدات شفاهی وزیر پیشنهادی

وزیر پیشنهادی ضمن معرفی و بیان سوابق علمی و اجرایی، برنامه خود را در محورهای زیر ارائه نمودند:

تشریح اهمیت بخش صنعت، معدن و تجارت 

 تبیین وضع موجود این بخش ها 

بیان شاخص‌های بین المللی شاخص های کلان و شاخصهای بخش صنعت  معدن 

چالشهای بخش صنعت، معدن و تجارت 

خط مشی و سیاست های کلی وزارت صنعت، معدن 

ماموریت‌های وزارت صنعت، معدن و تجارت 

اهداف کلی، کمی و کیفی وزارتخانه

راهبردهای توسعه بخش صنعت، معدن و برنامه های اجرایی بخش صنعت، معدن و تجارت در راستای راهبردهای تعیین شده. 

ج- بررسی برنامه ارائه شده و صلاحیت وزیر پیشنهادی

برای این منظور، برنامه ارائه شده با  قوانین و اسناد بالادستی از جمله قانون برنامه هفتم پیشرفت، مصوبات راهبردی شورای عالی انقلاب فرهنگی و برخی سیاست‌های ابلاغی مقام معظم رهبری نظیر سیاست های کلی اصل ۴۴ قانون اساسی و پدافند غیرعامل مطابقت داده شد.

در این برنامه به مواردی همچون اهداف کمی برخی رشته های منتخب صنعتی و معدنی: ضرورت دیپلماسی اقتصادی با هدف ورود به زنجیره ارزش جهانی، تمرکز بر تامین انرژی مورد نیاز بخش تولید اشاره گردیده که همگی مطابق با قانون برنامه هفتم پیشرفت می باشند.

به نظر می‌رسد؛ درخصوص برخی موضوعات بخش صنعت در برنامه هفتم پیشرفت، از جمله تدوین سند «راهبرد ملی پیشرفت صنعتی و ارتقای زنجیره‌های ارزش کشور»، کمک به تأمین مالی بخش صنعت از طریق منابع صندوق‌های ذیل وزارتخانه، برنامه خوشه‌های صنعتی و توسعه شهرکهای صنعتی و داخلی سازی سالانه حداقل ۱۰درصد از اقلام راهبردی موردنیاز این بخش، باید در برنامه ارائه شده توجه بیشتری شود.

همچنین از نظر سوابق علمی و تجربی، تحصیلات وزیر پیشنهادی در مقطع کارشناسی ارشد مرتبط با حوزه صنعت بوده و دارای تجربیات اجرایی در بخش معدن و قابل قبول می باشند.
 
د-  نظر نهایی کمیسیون 

پس از بررسی سوابق، عملکرد، برنامه ها و اظهارات آقای سید محمد اتابک، درخصوص صلاحیت ایشان برای تصدی وزارت صنعت و معدن، رای گیری به عمل آمد که در نتیجه، صلاحیت ایشان برای تصدی وزارتخانه مذکور با اکثریت آراء به تأیید کمیسیون صنایع و معادن رسید.

 انتهای پیام

نظر شما
المپیک و پارالمپیک
المپیک و پارالمپیک
المپیک و پارالمپیک
المپیک و پارالمپیک
المپیک و پارالمپیک
المپیک و پارالمپیک