خضریان: صالحی امیری یک ساعت هم در وزارت میراث فرهنگی و گردشگری سابقه کار ندارد

|
۱۴۰۳/۰۵/۳۰
|
۱۶:۲۷:۴۹
| کد خبر: ۲۱۳۰۱۳۶
خضریان: صالحی امیری یک ساعت هم در وزارت میراث فرهنگی و گردشگری سابقه کار ندارد
نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی، گفت: آقای صالحی‌امیری فردی است که از نظر تخصصی یک ساعت هم در وزارت میراث فرهنگی و گردشگری سابقه کار ندارد وقتی که ما در کمیسیون‌ها از وی سوال می‌کردیم پاسخ‌ها را به معاونان فعلی ارجاع می‌دادند یعنی برنامه تحولی در کار نیست و وضع موجود برقرار است.

به گزارش خبرگزاری برنا، علی خضریان، نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی بعدازظهر امروز و در مخالفت با برنلمه و صلاحیت سیدرضا مخالف صالحی امیری وزیر پیشنهادی میراث فرهنگی وگردشگری گفت: آقای صالحی‌امیری فردی است که از نظر تخصصی یک ساعت هم در وزارت میراث فرهنگی و گردشگری سابقه کار ندارد وقتی که ما در کمیسیون‌ها از وی سوال می‌کردیم پاسخ‌ها را به معاونان فعلی ارجاع می‌دادند یعنی برنامه تحولی در کار نیست و وضع موجود برقرار است.

وی در پاسخ به این سوال که آیا در بین همفکران دولت و بدنه کارشناسی وزارتخانه کسی دیگری نبود که آقای صالحی امیری معرفی شد، گفت:  نام وی در کارگروه‌های مختلف به عنوان نفر اول وزارتخانه‌های مختلف دیده می‌شد انگار وی  در تمامی حوزه اشرافیت دارد.

نماینده تهران در مجلس شورای اسلامی با بیان این‌که ما می‌خواهیم فارغ از نگاه سیاسی با دولت چهاردهم کار کنیم، اظهار کرد: حفظ ارزش انسان‌ها و حقوق آنها برای ما یک اولویت است و برای آن ارزش قائل هستیم.

خضریان با اشاره به سابقه صالحی امیری در اداره کل اطلاعات استان خوزستان گفت: در زمانی که آقای صالحی امیری مدیریتی در اطلاعات خوزستان داشتند اتفاق ناگواری رخ داد و لوله گازی منفجر شد مساله در اداره کل پیگیری و افرادی بازداشت شدند و تخلفاتی در مجموعه وزارت اطلاعات خوزستان صورت گرفت. کار به شکایت به بازرسی دفتر رهبری رسید و بازرسانی اعزام شدند و حکم توبیخ مدیر کل اطلاعات خوزستان صادر شد افرادی هستند که درباره این اتفاقات شهادت مکتوب دهند و پرونده هم در دفتر بازرسی رهبری موجود است. به خاطر این اتفاقات حکمی صادر شد و از بازداشت شدگان اعاده حیثیت صورت گرفت و متاسفانه یک نفر هم خودکشی کرد که همه اینها در پرونده موجود است.

وی تاکید کرد:  موضوع بعدی درباره سابقه آقای صالحی امیری در فتنه ۸۸ است ایشان براساس فعالیت‌هایشان در زمان فتنه ۸۸ پرونده دارد یک نامه‌ای چند نفر به وزیر اطلاعات وقت نوشتند تا وضعیت کشور را پیش رهبری بد جلوه دهند که از جمله آنها آقای صالحی امیری بود در این نامه نوشته شده که اگر بنا بود یک فرد از صندوق بیرون آید چرا مردم را به تمسخر گرفتید و به کشور هزینه وارد کردید؛ صالحی امیری به عنوان فردی با سابقه امنیتی این کار را کرده است.

خضریان افزود: سوابق مالی و تشریفاتی آقای صالحی امیری مشخص است و افرادی در این جلسه‌ حاضرند که شهادت دهند علاوه بر آن قبلا ایشان به عنوان وزیر به مجلس شورای اسلامی معرفی شده بود از دو کانال به همکاران اعلام کرده بودند که اگر رای ندهید بعدا حوادثی سراغ آنها می آید افرادی هستند که در این باره شهادت دهند.

وی با اشاره به عملکرد صالحی امیری در کمیته ملی المپیک خاطر نشان کرد: به رفت و آمد آقایان در این روزها نگاه نکنید آنها بعد از رسیدن به وزارت نوع دیگری رفتار می‌کنند و این طور نیست در دسترس باشند پس افراد درست را انتخاب کنید.

انتهای پیام

نظر شما
المپیک و پارالمپیک
المپیک و پارالمپیک
المپیک و پارالمپیک
المپیک و پارالمپیک
المپیک و پارالمپیک
المپیک و پارالمپیک