اولیانوف: پنج ثانیه تا خط پایان فاصله داریم/ایرانیها درصدد یافتن راهحل هستند
به گزارش خبرگزاری برنا، میخائیل اولیانوف رییس تیم مذاکره کننده روسیه در جمع خبرنگاران گفت: پنج ثانیه تا خط پایان فاصله داریم.
رییس تیم مذاکره کننده روسیه در پاسخ به سوالی در خصوص عدم حضور مذاکره کنندگان ارشد اروپایی در مذاکرات جاری وین گفت: آنها حق دارند. اما این عجیب بود و بنظرم [نیامدن انها] مفید نبود.
اولیانوف افزود: آن مسائل به ویژه برای طرفهای ایرانی و آمریکایی مسائل حساسی هستند اما ظاهرا پیشرفتهایی صورت گرفته و من شاهد رویکرد جدی از سوی دو طرف بودم.
وی تاکید کرد: ایرانیها درصدد یافتن راهحل هستند.
اولیانوف درخصوص حل موضوعات پادمانی بین ایران و آژانس افزود: موضوعات باقیمانده باید هر چه زودتر حل شود و ما از موضع ایران در این خصوص حمایت می کنیم.
وی خاطرنشان کرد: هدف مذاکرات این است که برجام به طور کامل آنچه را در سال ۲۰۱۵ به دست آوردیم احیا کنیم. اینکه توافق هستهای را احیا کنیم و تحریمهای ایران را رفع کنیم.
رییس تیم مذاکره کننده روسیه همچنین احتمال دستیابی را امکانپذیر توصیف کرد.
اولیانوف درباره فضای مذاکرات هم گفت: در وین تمام مشارکتکنندگان تمایل دارند تا به یک نتیجه مثبت در گفتوگوها دست پیدا کنند و آنها در همین زمینه تلاش میکنند.
این دیپلمات روس اظهار داشت: در مجموع ۴ موضوع باقیمانده که برخی از آنها شامل زیرمجموعهای از مسائل هستند.
او درباره فاصله مانده تا رسیدن به خط پایان گفت: بگذارید منتظر بمانیم. من همواره به همکاران غربیام میگویم صبر پیشه کنیم. قطعا فردا درک بهتری از شرایط کنونی خواهیم داشت.
مذاکره کننده ارشد روسیه ادامه داد که گفتوگوها در مسیر درستی حرکت میکند، اما افزود کسی نمیداند دقیقا چند روز دیگر توافق امضاء میشود. وی عنوان کرد که بحث بر سر یک فاصله زمانی کوتاه است.
او در پاسخ به سوالی درباره پیشنویس اتحادیه اروپا هم گفت: از اینکه عبارت طرح اتحادیه اروپا، متن اتحادیه اروپا و یا پیشنویس اتحادیه اروپا استفاده میشود، احساس حسادت میکنم چون عادلانه نیست چون متن روی میز نتیجه تلاش مشترک تمام مشارکت کنندگان در یک سال گذشته است.
وی افزود: تمام کشورها از جمله روسیه، چین، ایران، سه کشور اروپایی و امریکا در ویرایش این متن سهیم هستند. وظیفه اتحادیه اروپا به عنوان تسهیل کنننده این است که ایدههای مختلف را ترکیب کند تا مبنای تصمیمنهایی قرار گیرد.
وی ادامه داد: همکاران ما در اتحادیه اروپا سرگرم این کار هستند اما عادلانه نیست که گفته شود طرح اتحادیه اروپا چون نقش سایر مشارکت کنندگان نادیده گرفته میشود.
او درباره مسائل مورد اختلاف در حوزه پادمان هم گفت که به طور کامل حل نشده اما در حال پیشرفت است.
اولیانوف گفت که برداشت کلی او نسبت به روند مذاکرات مثبت است. وی با بیان اینکه اصولا دیدگاه مثبتی نسبت به مذاکرات دارد تکرار کرد که گفتوگوها در مسیر درستی حرکت میکند.
وی ابراز امیدواری کرد: گفتوگوها در کوتاهترین زمان به پایان برسد اما افزود که هیچ تضمینی نسبت به نتیجه مذاکرات وجود ندارد. چون تا زمانی که همهچیز توافق نشود هیچ چیز توافق نشده است.
اولیانوف گفت که برداشت کلی او نسبت به روند مذاکرات مثبت است. وی با بیان اینکه اصولا دیدگاه مثبتی نسبت به روند مذاکرات دارد تکرار کرد که گفتوگوها در مسیر درستی حرکت میکند.
وی ابراز امیدواری کرد که مذاکرات در کوتاهترین زمان به پایان برسد اما افزود که هیچ تضمینی نسبت به نتیجه گفتوگوها وجود ندارد. چون تا زمانی که همهچیز توافق نشود هیچ چیز توافق نشده است.
دیپلمات روس درباره اینکه آیا مذاکرات این هفته ادامه پیدا میکند گفت نمیتواند به این پرسش پاسخ دهد.
او با این حال گفت: ما درباره چند روز صحبت میکنیم نه چند هفته.
انتهای پیام/
حرفهای این ادم قابل اعتماد بنظرنمیرسه
همه چی زیر سر آمریکا و اروپا و اسرائیله. اینا نمیزارن مذاکرتی که به نفع ایران باشه اوکی بشه
ما ایرانی ها درصدد خودمونیم اول دوم سوم و ۲ تا چیز دیگه که هنوز زوده بفهمید شما روسهااا بقیش رو جای دیگه میگم ...
تو مگه چیکاره ای
بداد اقتصادورشکسته کشور برسید
حتما خبری از توافق نیست و گرنه خود عالیجناب اولیانوف و یا جناب مافوقش حتما دست به کار خراب کردنش من....
وقتی اینو من می بینم یاد لیاخوف ارمنی می افتم که مجلس به توپ بست دیشب نمی دانم کی خوابمان گرفت صبح با صدای ملیجکمان از خواب بیدار شدیم عزیز سلطان یک کرور عریضه دست خط نموده که امضا قبله عالم که خودمان باشیم مزین نماییم با دست مبارکمان ملیجکمان گفتیم قدری برایمان عرقی جات اسلامی بیاورند که این پدر نامرد سرو کله اش عین لیاخوف پیدا شد و گفت قبله عالم دریاچه خزر را قباله بزنید پاک برای مان خلیج فارس هم و استخراج نفت شمال هم گفتیم این رقم که می فرمایید قبله عالم که خودمان باشیم مستاجر سفر کبیر روس و انگلیس هستیم که دیدیم مادام گری گوری پشت چشمی نازک کرد و یک آن گفتیم نکند ترنس مرنس باشند غین شهره خانم که ملیجکمان گفت قبله عالم شهره از اندرونی همایونی رخت و لزباس بردند تا مازیار شوند گفتیم الحق که این بشر هم عین روس ها نمیشود به انها اعتماد کرد که چه فقره بشری هستند اصلا زن هستند یا مرد که دیدیم ضعیفه ملکه انگلیس شخصا دست بوس مان امده اند گفتیم ایجا چه خبر است که ملیجکمان هی چایی نبات داده ما میال بفرماییم که سردیمان نگیرد و گفتیم باشد نفت شمال و دریاچه ارومیه که هیچ اصلا برای مشتی اب شور خلقمان را تنگ نکنیم و الحق اگر میرزا زصای کرمانی جون مرگ مرده اگر با یک پنج تیر بولشویکی قصد جانمان نمی کرد اقلندش الان ۱۵۰ سالی دیگر عمر می کردیم و ۸۴ زن حرمسرایمان بیوه و توله های انها یتیم نمیشدند
باز هم اولیانوف شد سخنگوی وزارت خارجه ایران وزارت خارجه باید پیش دستی کند اخبار ونظرات رو رو زودتر از اولیانوف بگوید واگه بی زبون باشیم دنیا فکر میکنه که حق رو اونا میگن ماداریم ننه من غریبم بازی در میاریم
