استاندار آذربایجان شرقی: حکمرانی داده‌محور باید سرلوحه مدیریت دستگاه‌های اجرایی قرار گیرد

|
۱۴۰۴/۱۱/۰۵
|
۱۶:۴۸:۴۰
| کد خبر: ۲۳۰۴۵۰۱
استاندار آذربایجان شرقی: حکمرانی داده‌محور باید سرلوحه مدیریت دستگاه‌های اجرایی قرار گیرد
برنا- گروه استانها: استاندار آذربایجان شرقی با تأکید بر اهمیت پدافند غیرعامل و آمادگی در برابر تهدیدات سایبری گفت: تمامی مدیران باید حکمرانی داده‌محور و داده‌مبنا را به‌عنوان الگوی اصلی مدیریتی خود سرمشق و نصب‌العین قرار دهند.

به گزارش خبرگزاری برنا در آذربایجان شرقی، بهرام سرمست در جلسه شورای پدافند غیرعامل استان با اشاره به اینکه تهدیدات سایبری یکی از مخاطرات جدی پیش‌روی کشور است، اظهار کرد: تمامی سناریوها و احتمالات وقوع تهدیدات باید مورد توجه قرار گیرد و مدیران با آمادگی کامل، از غافلگیری در شرایط بحرانی جلوگیری کنند.

وی با بیان اینکه هوشیاری مردم و هماهنگی دستگاه‌های امنیتی و اجرایی در حوادث اخیر موجب حفظ ثبات استان شده است، افزود: این موفقیت نباید به عادی‌انگاری منجر شود، چراکه دشمنان برای برهم زدن این آرامش برنامه‌ریزی می‌کنند و لازم است همواره آمادگی لازم وجود داشته باشد.

استاندار آذربایجان شرقی با تأکید بر نقش مدیریت بحران در آرام‌سازی فضای عمومی جامعه گفت: هرچه اطلاع‌رسانی دقیق‌تر و مدیریت شرایط مؤثرتر باشد، واکنش‌های اجتماعی نیز کنترل‌شده‌تر خواهد بود.

سرمست با اشاره به حرکت کشور از دولت الکترونیک به سمت هوشمندسازی تصریح کرد: تحقق این هدف نیازمند باور مدیران به تحولات فناوری و آموزش مستمر آنان است و پدافند غیرعامل باید در رأس برنامه‌های اجرایی دستگاه‌ها قرار گیرد.

وی همچنین بر ضرورت جذب و نگهداشت نیروهای متخصص حوزه فناوری اطلاعات تأکید کرد و افزود: استفاده از ظرفیت دانشگاه‌ها و مراکز تحقیقاتی برای ارتقای دانش مدیران و کارشناسان ضروری است و آموزش و اجرای دستورالعمل‌های پدافند غیرعامل، یکی از شاخص‌های مهم ارزیابی عملکرد مدیران خواهد بود.

در این جلسه، آخرین وضعیت اجرای دستورالعمل‌های پدافند غیرعامل و زیرساخت‌های سایبری استان مورد بررسی قرار گرفت.

انتهای پیام 

نظر شما
captcha
پیشنهاد سردبیر