بررسی دیوان محاسبات سمنان از مصرف قیر سهمیه‌ای شهرداری‌ها و دستگاه‌های اجرایی

|
۱۴۰۴/۱۱/۱۱
|
۱۰:۳۴:۰۱
| کد خبر: ۲۳۰۶۲۷۵
بررسی دیوان محاسبات سمنان از مصرف قیر سهمیه‌ای شهرداری‌ها و دستگاه‌های اجرایی
برنا- گروه استان‌ها: مدیرکل دیوان محاسبات استان سمنان، از نظارت هوشمند دیوان محاسبات این استان بر مصرف قیر سهمیه‌ای خبر داد و گفت: نحوه تخصیص و مصرف قیر سهمیه‌ای در دستگاه‌های اجرایی و شهرداری‌های استان طی سال‌های ۱۴۰۰ تا ۱۴۰۳ به‌صورت دقیق و میدانی مورد بررسی قرار گرفت

به گزارش خبرگزاری برنا از سمنان، صادق درویش‌خادم روز شنبه ۱۱ بهمن ۱۴۰۴ به خبرنگاران گفت: با ورود قاطع و نظارت هوشمند دیوان محاسبات استان سمنان، نحوه تخصیص و مصرف قیر سهمیه‌ای در دستگاه‌های اجرایی و شهرداری‌های استان طی سال‌های ۱۴۰۰ تا ۱۴۰۳ به‌صورت دقیق و میدانی مورد بررسی قرار گرفت. این اقدام در راستای مأموریت قانونی صیانت از بیت‌المال و تحقق شفافیت مالی انجام شده است.

مدیرکل دیوان محاسبات استان سمنان، با اشاره به اجرای این نظارت گفت: در بیش از سه سال اخیر بیش از ۷ هزار و ۴۰۰ میلیارد ریال قیر سهمیه‌ای بین بخش‌های مختلف عمرانی استان توزیع شده که با ورود جدی دیوان محاسبات استان بخش قابل توجهی از قیرهای مربوطه که تاکنون به منطور اجرای پروژه‌ها به مصرف نرسیده بود منجر به انجام عملیات اجرای آسفالت در شهرها و روستاهای استان شد.

وی افزود: در جریان این بررسی‌ها، برخی مغایرت‌ها و نارسایی‌ها در نحوه مصرف قیر شناسایی شد که بلافاصله مکاتبات اصلاحی با دستگاه‌های اجرایی و شهرداری‌های مربوطه صورت پذیرفت که ضمن اقدامات اصلاحی، در خصوص مواردی که منجر به نتیجه نشده، موارد در دست پیگیری جدی قرار گرفت.

وی تأکید کرد: رویکرد دیوان در این مسیر، پیشگیرانه، هوشمند و مبتنی بر عملکرد و هدف اصلی آن، حفظ انضباط مالی، جلوگیری از هدررفت منابع عمومی و تقویت اعتماد مردم به نظام نظارتی کشور است

درویش‌خادم در پایان گفت: دیوان محاسبات استان سمنان با رویکرد علمی و شفاف در مسیر تحقق انضباط مالی و صیانت از اموال عمومی به منظور گره‌گشایی، رضایتمندی مردم و امید آفرینی در جامعه گام بر می‌دارد.

نظر شما
captcha
پیشنهاد سردبیر