نخستین سفر آزمایشی قطار در مسیر میانه–اردبیل با حضور استاندار و معاونان وزیر راه و شهرسازی
به گزارش خبرگزاری برنا از اردبیل:در نخستین سفر آزمایشی قطار در مسیر راهآهن میانه–اردبیل، مسعود امامی یگانه استاندار اردبیل با حضور در ایستگاه راهآهن میانه، از معاونان وزیر راه و شهرسازی استقبال کرد و به همراه نایبرئیس و جمعی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی و اصحاب رسانه، در این سفر ریلی شرکت داشت.
این سفر بهمنظور بررسی میدانی مسیر، ارزیابی وضعیت فنی خطآهن و آمادهسازی زیرساختها برای بهرهبرداری رسمی از راهآهن اردبیل–میانه انجام شد و گامی مهم در تکمیل یکی از مطالبات دیرینه مردم استان اردبیل به شمار میرود.
استاندار اردبیل در جریان این برنامه با اشاره به اهمیت راهبردی اتصال ریلی استان،گفت: راهآهن اردبیل–میانه نقش مؤثری در توسعه حملونقل، تسهیل جابهجایی مسافران، کاهش هزینههای لجستیکی و رونق اقتصادی استان خواهد داشت.

حضور معاونان وزیر راه و شهرسازی و نمایندگان مجلس در این سفر آزمایشی، نشاندهنده عزم ملی برای تسریع در تکمیل و بهرهبرداری از این پروژه زیرساختی است و بررسیهای تخصصی انجامشده در این مسیر، زمینهساز آغاز تردد منظم قطار در آینده نزدیک خواهد بود.
این سفر ریلی با حضور جمعی از خبرنگاران انجام شد تا روند پیشرفت پروژه و مراحل آمادهسازی آن بهصورت میدانی مورد ارزیابی و اطلاعرسانی قرار گیرد.
