تأکید مدیرکل آموزش و پرورش هرمزگان بر کیفیتبخشی آموزش در شورای آموزش و پرورش سیریک
ه گزارش خبرنگار برنا هرمزگان، در جلسه شورای آموزش و پرورش شهرستان سیریک با حضور مدیرکل آموزش و پرورش استان هرمزگان، حجتالاسلام والمسلمین محسن سالاری امام جمعه شهرستان، شهیدیان فرماندار سیریک، شیخ افراز امام جمعه اهل سنت شهرستان، محمد ترکمانی نیائی مدیر آموزش و پرورش و جمعی از اعضای شورا برگزار شد.
در این نشست، منوچهر ضیایی مدیرکل آموزش و پرورش استان هرمزگان با تأکید بر اهمیت همافزایی و تعامل میان دستگاههای اجرایی، خواستار فعالسازی کارگروه آموزش منطقه با مدیریت فرماندار شهرستان شد و اظهار کرد: هماهنگی و انسجام در تصمیمسازیهای آموزشی، نقش مؤثری در شناسایی چالشها و ارتقای شاخصهای تعلیم و تربیت دارد.
وی با اشاره به ضرورت توجه به برنامههای آموزشی تکمیلی افزود: اجرای طرح «پنجشنبههای آموزشی» برای دانشآموزان لازمالتوجه میتواند گامی مؤثر در جبران افت تحصیلی و تقویت بنیه علمی دانشآموزان باشد و لازم است این برنامه با برنامهریزی دقیق و هدفمند دنبال شود.
مدیرکل آموزش و پرورش استان هرمزگان همچنین جذب و هدایت مشارکت خیرین را از راهبردهای مهم توسعه زیرساختهای آموزشی دانست و تصریح کرد: بهرهگیری از ظرفیت ارزشمند خیرین مدرسهساز و نیکاندیشان، نقش بسزایی در تحقق عدالت آموزشی و ارتقای امکانات مدارس خواهد داشت.
ضیایی در بخش پایانی سخنان خود، کیفیتبخشی آموزشی را محور اصلی برنامههای آموزش و پرورش عنوان کرد و گفت: تمامی اقدامات، سیاستها و برنامهها باید در راستای ارتقای سطح یادگیری دانشآموزان، توانمندسازی معلمان و بهبود نتایج آموزشی طراحی و اجرا شود.