ثبتنام بیش از ۶۷۰۰ دانشآموز مدارس غیردولتی کردستان در جشنواره نوجوان خوارزمی
به گزارش خبرگزاری برنا از کردستان؛ یاسر علیپناه در گفتوگو با خبرنگاران اظهار داشت: دوازدهمین دوره جشنواره خوارزمی در سال تحصیلی جاری در مدارس غیردولتی دوره اول متوسطه استان با مشارکت دانش آموزان در حال برگزاری است و تا کنون ۶ هزار و ۷۹۹ دانشآموز در ۲۱ هزار و ۶۹۸ نفررشته جهت شرکت در این جشنواره ثبتنام کردند و فرآیند ثبت نام تا 30 دی ماه جاری ادامه دارد.
رئیس مدارس ومراکز غیردولتی کردستان گفت: از این تعداد شرکت کننده سه هزار و691 نفر دانش آموز دختر و سه هزار و 106 نفر پسر هستند، که 2 هزار و 630 نفر دانشآموز پایه هفتم،2 هزار و 108 نفر پایه هشتم و 2 هزار و 60 نفر پایه نهم هستند.
یاسر علیپناه اظهار کرد: این جشنواره با شعار جشنواره ملی استعداديابی نوجوان خوارزمی رويدادی درون مدرسهای، با رويكرد استيم، فناوریهای نوين و هوش مصنوعی و. با تمركز بر مرحله مدرسهای و منطقهای در مدارس غیردولتی استان در حال اجرا است.
وی گفت: جشنواره نوجوان خوارزمی یکی از معتبرترین برنامههای ملی وزارت آموزش و پرورش است که با هدف شناسایی، پرورش و نمایش توانمندیهای علمی، پژوهشی و مهارتی دانشآموزان برگزار میشود که نقش مهمی در گسترش فرهنگ پژوهش، مشارکتجویی و نوآوری در عرصه آموزش دارد.
علیپناه اضافه کرد: رویداد فرهنگی آموزشی نوجوان خوارزمی فرصتی ارزشمند برای شناسایی و پرورش استعدادهای دانشآموزی در زمینههای مختلف علمی، فرهنگی و پژوهشی است که به توسعه کیفی آموزش و پرورش، همچنین پرورش نسلی خلاق، مسئولیتپذیر و پژوهشگر منجر میشود.