استاندار کرمان: برنامههای ویژه گردشگری مقاومت از سال ۱۴۰۵ در کرمان آغاز میشود
به گزارش خبرگزاری برنا؛ محمدعلی طالبی در جریان بازدید از موزه دفاع مقدس کرمان در جمع خبرنگاران اظهار کرد: این مجموعه نخستین موزه دفاع مقدس کشور است که به همت سردار شهید حاج قاسم سلیمانی بنا شده و توانسته ارزشها و افتخارات دوران دفاع مقدس را در معرض دید عموم مردم قرار دهد.
استاندار کرمان با توصیه به مردم برای بازدید از این مجموعه افزود: ضروری است مردم افتخارآفرینیهای رزمندگان در طول هشت سال دفاع مقدس، بهویژه نقش استان کرمان در این دوران را مشاهده کنند.
طالبی با اشاره به برنامه تکمیل این مجموعه گفت: مقرر شد برای تکمیل این موزه اقدام شود و بخشی با عنوان «موزه مقاومت» با همکاری شهرداری، شورای شهر و مجموعه فرماندهی سپاه به آن افزوده شود.
وی ادامه داد: آنچه امروز در موزه دفاع مقدس ارائه شده، در مقایسه با ظرفیتها و داشتههای استان کرمان محدود است و نیاز به فضای بیشتری برای عرضه نقش استان کرمان و بهطور مشخص سردار شهید حاج قاسم سلیمانی در جریان مقاومت وجود دارد.
استاندار کرمان درباره برگزاری برنامههای هفته مقاومت نیز بیان کرد: پس از اقدام تروریستی سال ۱۴۰۲، فضای برگزاری مراسمهای هفته مقاومت امنیتی شده بود، اما با برگزاری دو هفته مقاومت در سالهای ۱۴۰۳ و ۱۴۰۴ بدون کمترین تنش و حادثه امنیتی، زمینه برای بهرهبرداری مناسب از این ایام در راستای گردشگری مقاومت فراهم شده است.
انتهای پیام