میدان شهدای اراک، غرق در اندوه و خشم / فریاد ده‌هزار نفری «انتقام» از اراک برخاست

|
۱۴۰۴/۱۲/۱۱
|
۲۲:۳۷:۴۳
| کد خبر: ۲۳۱۷۲۶۷
میدان شهدای اراک، غرق در اندوه و خشم / فریاد ده‌هزار نفری «انتقام» از اراک برخاست
برنا ـ گروه استانها: همزمان با سومین روز شهادت جانسوز سیدالشهدای جبهه مقاومت، امام خامنه‌ای رضوان الله علیه، میدان شهدای اراک مملو از جمعیتی شد که در عین اندوه و ماتم، با مشت‌های گره‌کرده، طومار دشمنان را در هم پیچیدند.

به گزارش خبرگزاری برنا از مرکزی، آیین سوگواری رهبر فرزانه انقلاب اسلامی، امام خامنه‌ای، از عصر امروز با حضور کم‌نظیر ده‌ها هزار نفره مردم ولایتمدار اراک در میدان شهدا آغاز شد و تا نیمه‌شب ادامه دارد.

تصاویر منتشرشده از این گردهمایی عظیم، حکایت از حضور حماسی و قریب به ده‌هزار نفر از عزاداران اراکی داشت؛ جمعیتی موج‌زن که تمام میدان شهدا و خیابان‌های اطراف را مملو از سیل جمعیت سوگوار کرده بود. در این میان، چشم‌هایی که از اندوه شهادت یار دیرین انقلاب می‌گریست، با دیدن پرچم‌های ایران، «یا حسین» و «یا علی» که در دستان کودکان و مردان و زنان به اهتزاز درآمده بود، در عین ماتم، شور و غیرتی وصف‌ناپذیر می‌یافت.

فضای میدان شهدا، آمیزه‌ای از آه و ناله و فریاد بود. از یک سو، مداحان اهل بیت (ع) با مرثیه‌سرایی برای سیدالشهدای ایران، امام خامنه‌ای، اشک‌ها را جاری می‌کردند و از سوی دیگر، جمعیت یکپارچه با مشت‌های گره‌کرده، فریاد «مرگ بر آمریکا» و «مرگ بر اسرائیل» سر می‌دادند. این هم‌نشینی غم و حماسه، صحنه‌ای بی‌بدیل آفریده بود که هر بیننده‌ای را به وجد می‌آورد.

در میان موج جمعیت، کودکان خردسال بر دوش پدران، پرچم‌های کوچک بر دست گرفته بودند و نوجوانان با شور حسینی، خواستار انتقام سخت از جنایتکاران بودند. زنان و مردان، پیر و جوان، یکصدا با چشمانی اشکبار، قرائت قرآن و طلب رحمت برای رهبر شهید را با فریادهای انقلابی گره زدند و بر آمادگی همه‌جانبه خود برای دفاع از آرمان‌های انقلاب تأکید کردند.

شرکت‌کنندگان در این آیین، ترور ناجوانمردانه رهبر انقلاب اسلامی ایران و رهبر جبهه مقاومت را نه تنها تعرض به یک شخصیت، بلکه اقدامی وقیحانه در رد تمام خطوط قرمز انقلاب اسلامی و نیز هنجارهای انسانی و بین‌المللی دانستند. آنان تأکید کردند: ترور والامقام‌ترین و عالی‌ترین مقام مذهبی جهان اسلام، پاسخی جز یک انتقام سخت و تاریخی و نابودی کامل رژیم غاصب صهیونیستی در پی نخواهد داشت.

مردم ساعت‌ها با فریادهای رسا اعلام کردند که خطوط قرمز نظام جمهوری اسلامی ایران توسط دشمنان جنایتکار رد شده است و انتقام خون‌های به‌ناحق ریخته‌شده باید در بالاترین سطح ممکن از آمران این جنایت گرفته شود. آن‌ها ضمن تجدید میثاق با آرمان‌های امام راحل و شهدا، نابودی کامل و قطعی رژیم غاصب صهیونیستی را از نیروهای مسلح کشور خواستار شدند.

در ادامه این خشم مقدس، مردم یکپارچه فریاد سردادند: «ما برای دفاع از حریم ایران و اسلام، آماده‌ترین هستیم و لحظه‌شماری می‌کنیم تا با پوشیدن لباس رزم، پاسخ کوبنده‌ای به دشمن جنایتکار بدهیم.»

این گردهمایی عظیم بار دیگر نشان داد که ملت ایران، با وجود همه مصیبت‌ها، متحدتر از همیشه در صحنه حاضر است و هرگونه تهدید دشمنان، جز بر وحدت و مقاومت آن‌ها نمی‌افزاید. مردم اراک با تأکید بر تداوم راه شهدا، اعلام کردند که تا پای جان پای آرمان‌های انقلاب و ولایت ایستاده‌اند.

نظر شما
captcha
پیشنهاد سردبیر