آیین کاشت نهال به یاد رهبر شهید و شهیدان دفاع مقدس در سینه ستبر ایران اسلامی
بهگزارش خبرگزاری برنا از کرمانشاه؛ به مناسبت پانزدهم اسفندماه، روز درختکاری و تجدید پیمان با طبیعت ایران زمین، مراسم درختکاری با عنوان"پویش ملی درختکاری به یاد رهبر شهید" حضرت آیت الله امام خامنه ای(قدس سره) و شهیدان والامقام، با حضور محمدحسین رستمی مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان کرمانشاه، رئیس اداره منابع طبیعی شهرستان کرمانشاه و دیگر مسئولان و کارکنان منابع طبیعی در پارک جنگلی شهدای منابع طبیعی چشمه سفید کرمانشاه برگزار شد.
در این مراسم، تعدادی نهال به یاد قائد امت و قهرمانان دفاع مقدس غرس شد؛ تا یادآور عهدی سبز باشد میان انسان و زمین و آیندهای که باید با رنگ زندگی آذین شود.
رستمی مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان کرمانشاه در این مراسم با تاکید بر اهمیت توسعه فضای سبز و صیانت از منابع طبیعی، اظهار کرد: آیین درختکاری نه تنها کاشت نهال، بلکه کاشت آرمان است؛ این امر پیوند مقدس میان ایثار و پایداری طبیعت است.
وی تاکید کرد: درختی که امروز کاشته میشود، نماد پایداری برای ایران عزیز است.
رستمی با اشاره به کاشت نهال در روز درختکاری امسال به یاد قائد شهید ملت، افزود: امید میرود در سایه همگرایی، نهالهای امروز، به درختان تناوری مبدل شوند که گواه استمرار حیات و مقاومت در سرزمین کهن کرمانشاه باشند؛ همانند سروهای استوار این دیار که تاریخ را بر دوش دارند.
مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان کرمانشاه خاطر نشان کرد: این مراسم، جلوهای از تجدید میثاق سهگانه انسان، طبیعت و میراث ایرانی است؛ پلی میان گذشتهای پرشکوه و آیندهای سبز، که در روز درختکاری به شکلی پرشور و یادمانی ابدی در دل مردم کرمانشاه به یادگار نشست.
انتهای پیام/