محسن محسنینسب: هنرمندان باید روایتگر مظلومیت ایران در برابر تجاوز باشند
محسن محسنینسب کارگردان و تهیهکننده سینما در پِی تجاوز ائتلاف امریکایی- صهیونی به خاک کشورمان نوشت: سالها پیش فیلمی به نام «یاسهای وحشی» ساختم که بیانگر دلیل عدم رقابت ورزشکاران ایرانی با ورزشکاران اسرائیل بود. در این فیلم دلیل بهرسمیت نشناختن اسرائیل توسط ورزشکاران ایرانی را در خباثت و رذالت صهیونیستها نشان دادم و اینکه مردم ایران سعی دارند از این طریق با مردم ستمدیده فلسطین ابراز همدردی کنند و صدای مظلومیت آنها باشند. حال امروز این همدردی و همراهی با مردم مظلوم فلسطین و ایستادی در برابر ظلم به نقطهای رسیده که ایران و اسرائیل در تقابلی شدید قرار گرفتهاند.
وی افزود: بهعقیده من امکان ندارد هنرمندی در جهان وجود داشته باشد و در برابر ستم و وحشیگری ظالم علیه مظلوم سکوت کند. امروز هم هیچ هنرمندی نمیتواند در برابر شهادت مظلومانه رهبرمان، کودکان دانشآموز و مردم غیرنظامی ایران سکوت کند. حالا که این جنگ مثل دفاع مقدس ۸ساله، یک جنگ تنبهتن نیست، بهنظر من هنرمند با همان تخصص روایتگریاش باید دست به روایت بزند و روشنگری کند و این مظلومیت را به سمع و نظر جهانیان برساند. هنرمندان ما با توجه به پایگاه اجتماعی قدرتمندی که دارند میتوانند در این عرصه از رزمندگان و دلاوران نظامی کشورمان حمایت معنوی کنند.
محسنی نسب همچنین تاکید کرد: تاریخ چند هزارساله ما ثابت میکند که ایرانیان هیچگاه بهدنبال جنگ نبودهاند، اما همواره از کشورشان در برابر متجاوز دفاع کردهاند. ما به دلقکی که به کشورمان حمله کرده هم اخطار دادیم که آماده جنگ هستیم و با متجاوزان برخورد میکنیم، اما گویی او این اخطارها را جدی نگرفت. ما به او اخطار دادیم که ایران را نباید با ونزوئلا مقایسه کند، ایران تمدنی ۷هزار ساله دارد که این ملت را از دیگر ملل دنیا جدا میکند و کشوری که تمام تاریخش به اندازۀ تاریخ یک سلسله پادشاهی ایران هم نیست، هرچقدر هم به ابزارهای پیشرفته جنگی مسلط باشد، نمیتواند در برابر این فرهنگ غنی و عظیم بایستد.
انتهای پیام/