بیماری «هاری» ۱۰۰ درصد کُشنده است/ پیشگیری از هاری و حیوان گزیدگی در شرایط بحران
بهگزارش خبرگزاری برنا از کرمانشاه؛ سارا شاه آبادی امروز سهشنبه (چهارم فروردینماه) در گفتوگو با خبرنگار برنا با بیان اینکه بیماری هاری بسیار خطرناک و کُشنده است، اظهار کرد: به مردم توصیه کرد که از نزدیک شدن به سگها و حیوانات ولگرد و بدون صاحب پرهیز کنند و در صورت گزش توسط حیوانات بلافاصله به مراکز پیشگیری و درمان هاری مراجعه نمائید.
وی افزود: بعد از گزش بلافاصله به مدت ۲۰ دقیقه محل گزش با آب و صابون شست و شو شود و اگر جای زخم عمیق بوده و خونریزی کرده بایستی سرم ضد هاری تزریق شود.
مدیر گروه پیشگیری و مبارزه با بیماریهای معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه ادامه داد: همه موارد حیوان گزیدگی چه اهلی و چه وحشی، حتی اگر حیوانِ گزنده، سگ دارای قلاده و سابقه واکسیناسیون کامل نیز باشد، باید هاری تلقی شود و بیمار فوراً تحت اقدامات پیشگیری و درمان هاری قرار گیرد.
شاه آبادی گفت: در حال حاضر ۳۶ واحد مراقبت و پیشگیری از هاری و حیوان گزیدگی در استان کرمانشاه بصورت ۲۴ ساعته آماده ارائه خدمات شست و شو و واکسیناسیون رایگان، برای افرادی که در معرض حیوان گزیدگی قرار گرفتهاند، فعال است.
انتهای پیام/