اعلام آماده‌باش کامل مدیران استان کرمان تا روز شنبه در پی اعلام هشدار هواشناسی

|
۱۴۰۵/۰۱/۰۵
|
۱۵:۳۰:۵۶
| کد خبر: ۲۳۲۴۰۸۰
اعلام آماده‌باش کامل مدیران استان کرمان تا روز شنبه در پی اعلام هشدار هواشناسی
برنا - گروه استان‌ها: معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کرمان با اشاره به هشدار‌های هواشناسی، بر لزوم آمادگی کامل مدیران و استقرار تجهیزات در مناطق جنوبی استان تأکید کرد و گفت: تمامی دستگاه‌ها باید با اقدامات پیشگیرانه و حضور مستمر در محل خدمت، از بروز و تشدید بحران‌های احتمالی جلوگیری کنند.

به گزارش خبرگزاری برنا؛ علی‌اصغر ذاکری‌هرندی روز چهارشنبه پنجم فروردین در ستاد مدیریت بحران استان هدف از برگزاری این جلسه را پیشگیری از وقوع بحران عنوان کرد و گفت: باید اقدامات لازم پیش از بروز هرگونه حادثه احتمالی انجام شود.

علی‌اصغر ذاکری‌هرندی با تأکید بر آمادگی مدیران در مناطق جنوبی استان با اشاره به اعلام هشدار هواشناسی خاطرنشان کرد: در صورت اعلام وضعیت بحران، مدیران دستگاه‌ها موظفند با تجهیزات کامل در جنوب استان مستقر شده و محل استقرار خود را از پیش تعیین کنند.

وی ادامه داد: فرمانداران باید پیش از وقوع حوادث، اقدامات پیشگیرانه و تعمیرات ضروری را انجام دهند و نقاط حادثه‌خیز شناسایی‌شده را با همکاری شهرداری‌ها و دهیاری‌ها تحت نظارت مستمر قرار دهند.

ذاکری‌هرندی همچنین از آماده‌باش کامل مدیران خبر داد و گفت: تمامی فرمانداران، بخشداران، شهرداران و دهیاران از امروز تا روز شنبه در محل خدمت خود حضور داشته و از ترک محل مأموریت خودداری کنند.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری کرمان نیز در این جلسه بر آماده‌باش کامل دستگاه‌های خدمات‌رسان تأکید کرد و گفت: تمامی دستگاه‌ها باید از امشب وضعیت تجهیزات، نیرو‌های انسانی و امکانات خود را به‌طور کامل بررسی کنند.

غلامرضا نژادخالقی افزود: دستگاه‌هایی مانند راهداری، هلال‌احمر، اورژانس و پلیس راه باید برای مدیریت مسیر‌ها آمادگی داشته باشند و در صورت ضرورت، موضوع انسداد جاده‌های کوهستانی با هماهنگی فرمانداران اجرایی شود.

وی با اشاره به سفر‌های نوروزی تصریح کرد: با توجه به حضور مسافران و گردشگران، لازم است اطلاع‌رسانی‌های لازم انجام شود تا از حضور مردم در حریم و مسیر رودخانه‌ها جلوگیری شود و وضعیت سد‌ها نیز به‌صورت مستمر پایش شود.

در پایان، مدیرکل هواشناسی استان کرمان از صدور هشدار نارنجی خبر داد و گفت: شدت بارندگی‌ها در مناطق جنوبی و جنوب‌غربی استان بیشتر خواهد بود و در برخی نقاط، میزان بارش به‌صورت نقطه‌ای به ۱۰۰ میلی‌متر و حتی بیشتر می‌رسد.

محسن عراقی‌زاده افزود: بارندگی‌ها از بعدازظهر فردا آغاز شده و تا صبح شنبه ادامه خواهد داشت و بیشترین شدت آن در شهرستان‌های سیرجان، بافت، رابر، ارزوییه، جیرفت، فاریاب، عنبرآباد، کهنوج، رودبار جنوب، جازموریان، منوجان و قلعه‌گنج پیش‌بینی می‌شود.

وی همچنین خاطرنشان کرد: در مناطق شمالی استان نیز بارش باران پیش‌بینی شده و از روز شنبه تا دوشنبه کاهش دما در این مناطق رخ خواهد داد.

انتهای پیام

نظر شما
captcha
پیشنهاد سردبیر