هدفگذاری ۱۸۰۰ مگاواتی انرژیهای تجدیدپذیر در استان مرکزی
به گزارش خبرگزاری برنا از مرکزی ، مهدی زندیهوکیلی در این خصوص گفت : بخش خصوصی کار اصلی را در ایجاد نیروگاههای تجدیدپذیر را انجام میدهد و برنامه ما سال گذشته ۵۰۰ مگاوات بود که بیشتر از این مقدار نیز محقق شد، اما امسال برنامه سنگینتری با هدف هزار و ۸۰۰ مگاوات داریم که تاکنون ۲۰۰ مگاوات محقق شده است.
وی افزود: وقتی چند روزی با تهدیدات دشمن ستمگر برای شبکه برق مواجه شدیم، به این دلگرم بودیم که بخشی از این کمبود را در استان به واسطه برق خورشیدی و انرژیهای تجدیدپذیر تأمین کنیم و این کار بزرگی است که انجام شده و نباید سرعت آن کم یا متوقف شود.
استاندار مرکزی با تأکید بر لزوم تسریع در اجرای پروژههای انرژیهای تجدیدپذیر در استان، اظهار کرد: شرایط برای بخش خصوصی دشوارتر شده و حمایتها باید جدیتر و بیشتر شود؛ زیرا متولیان امر با رفع موانع موجود میتوانند ظرفیتهای آماده را ظرف ۲ تا سه ماه آینده و پیش از آغاز پیک امسال وارد شبکه کنند.
زندیهوکیلی تصریح کرد: امروز مردم بهخوبی میفهمند که دشمن درصدد است با تهدیدی سنگین در حوزه برق، کشور را با چالش جدی روبهرو کند؛ از اینرو اگر ما در این مسیر اقدام مؤثر انجام دهیم، در واقع همانند کسانی عمل کردهایم که در میدان حضور دارند و باید انرژی موردنیاز را به هر شکل ممکن تأمین کنیم.
زندیهوکیلی تأکید کرد: باید با اجرای دقیق و متنوعسازی ظرفیت تولید از نیروگاههای بزرگ تا کوچک و خانگی، آسیبپذیری شبکه کاهش یابد و از این تهدید بهعنوان فرصتی برای رشد صنعت، بخش کشاورزی و توسعه سرمایهگذاری در استان بهره برد.
همزمان با آغاز فعالیت دولت چهاردهم، تولید پنج هزار مگاوات برق خورشیدی در استان مرکزی هدفگذاری شد که تا کنون حدود ۷۰۰ مگاوات بهرهبرداری شده است.