آبرسانی پایدار به بیش از ۱۴ هزار نفر از روستائیان استان یزد
به گزارش خبرگزاری برنا از یزد، جلال علمدار با اشاره به بهرهبرداری از طرحهای بزرگ آبرسانی در ۲۹ روستای استان یزد در سال ۱۴۰۴ گفت: با اجرای این پروژهها، مشکل کمآبی و تنش آبی به ویژه در فصول گرم و زمان پیک مصرف برای پنج هزار و ۴۹ خانوار روستایی با جمعیتی بالغ بر۱۴ هزار و ۶۱۱ نفر در روستاهای شهرستانهای خاتم، بهاباد، اشکذر و تفت برطرف شد.
وی، در تشریح جزئیات این اقدام بزرگ اظهار داشت: این طرحها در قالب ۹ مجتمع آبرسانی با هدف تأمین آب شرب پایدار، مجتمعسازی و افزایش ظرفیت تأمین آب روستاهای استان یزد اجرایی شده است.
مدیرعامل شرکت آبفای استان یزد، افزود: برای تحقق این مهم، اقدامات گستردهای شامل حفر و تجهیز چاه، احداث خطوط انتقال آب، ساخت مخازن ذخیره و احداث ایستگاههای پمپاژ در روستاهای هدف صورت گرفته است.
علمدار خاطرنشان کرد: ارزش سرمایهگذاری ها، برای این پروژهها بالغ بر یک هزار و ۶۰۰ میلیارد ریال بوده که از محل اعتبارات ملی-استانی و اعتبارات محرومیتزدایی تأمین و هزینه شده است.
مدیرعامل آبفای استان یزد با اشاره به شرایط اقلیمی استان یزد و خشکسالیهای پیدرپی، بر لزوم همکاری عمومی تأکید کرد و گفت: با توجه به کمبود بارشها و بحران کمآبی، تکمیل این پروژهها به معنای پایان ماجرا نیست؛ بلکه حفظ این سرمایه ملی و عبور از بحران خشکسالی تنها در گرو مدیریت مصرف و صرفهجویی جدی تمام شهروندان و روستاییان در مصرف آب شرب است.