عضو هیات مدیره استقلال: دشمن پرادعا زورش به ایران و ایرانی نرسید/ دو سناریو برای ادامه لیگ مطرح است
مجتبی فریدونی در گفتوگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری برنا، در خصوص حملات دشمن آمریکایی - اسرائیلی به زیرساختهای اقتصادی ایران اظهار کرد: حمله به زیرساختها یک اقدام غیر انسانی است، دشمن با حمله به زیرساختهای اقتصادی کشور در واقع به صورت مستقیم معیشت، آسایش و آینده مردم ایران را مورد هدف قرار میدهد که این با شعاری که آنها به واسطه آن به ایران حمله کردهاند در تضاد است. در پایان هم دیدید که دشمن پرادعا مجبور به عقبنشینی شد و زورش به ایران و ایرانی نرسید.
وی در رابطه با برگزاری ادامه رقابتهای لیگ برتر عنوان کرد: تیمها چند هفته نیاز به آمادهسازی دارند و در بهترین حالت از هفته دوم اردیبهشت امکان برگزاری مسابقات فراهم میشود و ۱۰ خرداد هم آخرین مهلت معرفی نمایندگان ایران در آسیا است و پس از آن هم بلافاصله رقابتهای جام جهانی را در پیش داریم که باید تیم ملی برای این مسابقات آماده شود پس امکان برگزاری کامل مسابقات به هیچ وجه وجود ندارد.
عضو هیات مدیره استقلال ادامه داد: از نظر امکانات، لجستیک، زمان و... امکان برگزاری کامل مسابقات در یک اسان به صورت متمرکز وجود ندارد؛ در هفتههای پایانی به دلیل حساسیت لازم است که تعدادی از مسابقات به صورت همزمان برگزار شود پس بنابراین به چند استادیوم که امکانات حداقلی را داشته باشند نیاز است که چنین امکاناتی موجود نیست. از همه مهمتر خطر مصدومیت بازیکنان در آستانه جام جهانی هم خیلی زیاد خواهد بود جون مدتهاست پای آنها به توپ نخورده است.
فریدونی در ادامه گفت: دو سناریو به عنوان راهکار برای ادامه لیگ مطرح است؛ اول اینکه ۴ یا ۶ تیم بالای جدول میتوانند با حفظ امتیازات موجود به رقابت با هم بپردازند. اگر قرار است مسابقات جام حذفی برگزار شود ۴ تیم در غیر این صورت ۶ تیم اول جدول با هم بازی کنند تا نمایندگان مسابقات آسیایی مشخص شوند. ۴ تیم پایین جدول هم برای بقا به رقابت با هم بپردازند تا تکلیف تیمهای سقوط کننده مشخص شود.
وی افزود: سناریو دوم این است که تیمهای میانه جدول را کنار بگذارند بقیه دیدارهای لیگ بین چند تیم بالای جدول و چند تیم پایین جدول برگزار شود. به طور کلی اما باید اشاره کرد برگزاری تورنمنت جدید با ۶ تیم منطقی نیست و اگر قرار است مسابقات کامل برگزار نشود، تورنمنت جدید باید با حفظ امتیازات موجود برگزار گردد.
عضو هیات مدیره استقلال در ارتباط با برنامههای مطرح شده توسط سازمان لیگ گفت: این که میگویند الان تورنمنت برگزار کنیم و پس از جام جهانی هم مسابقات لیگ را برگزار کنیم منطقی نیست. مگر تیمها زمان، هزینه و... دارند که این کار را انجام دهند، اگر تورنمنت ۶ جانبه لحاظ شود یعنی ۵ بازی باید انجام شود و پس از جام جهانی هم ۷ مسابقه باقیمانده لیگ برگزار شود که منطقی نیست! ممکن است در این تورنمنت یک تیم قهرمان شود و در ادامه مسابقات تیم دیگری قهرمان شود! نمیدانم آقای بهاروند و دوستان چطور این برنامه ریزیها را میکنند.
فریدونی در پایان خاطرنشان کرد: حرفهای خودشان هم با یکدیگر همخوانی ندارد، برخی از مدیران که تیمهایشان پایین جدول است دوست دارند لیگ ۱۸ تیمی شود که تیمی سقوط نکند و وقتی پیشنهاد دادند حیدربهاروند گفتند نمیشود در شرایطی که خودشان میخواهند بعد از جام جهانی ۷ مسابقه باقیمانده این لیگ و ۳۰ مسابقه فصل جدید را برگزار کنند که جمعا ۳۷ مسابقه میشود! چطور ۳۷ مسابقه را میتوانند برگزار کنند اما ۳۴ مسابقه نمیشود؟
انتهای پیام/