لرستان، گنج پنهان استعدادهای دوومیدانی؛ فقط یک نگاه حمایتی می‌خواهد

|
۱۴۰۵/۰۲/۰۴
|
۱۹:۰۱:۱۲
| کد خبر: ۲۳۳۳۳۵۰
لرستان، گنج پنهان استعدادهای دوومیدانی؛ فقط یک نگاه حمایتی می‌خواهد
برنا_گروه استانها: مربی لرستانی: رکورد ۱۵ ساله دوومیدانی ایران را شکستم، اما هیأت استان یک سال است متولی ندارد!

به گزارش خبرنگار  خبرگزاری برنا از لرستان؛ دوومیدانی ایران در سال‌های اخیر شاهد درخشش خاموش مربیانی بوده که در دل استان‌ها، بدون ادعا و امکانات، ستاره‌هایی برای ورزش کشور ساخته‌اند. یکی از این چهره‌های ارزشمند، آقای تورج سپهوند است؛ قهرمان پیشین دوومیدانی دهه ۶۰، مربی بااخلاق و بی‌ادعای لرستانی که حالا به‌عنوان سرمربی موفق باشگاه پلیمر خلیج فارس خرم‌آباد، افتخاراتی فراموش‌نشدنی برای دوومیدانی استان و کشور رقم زده است. آنچه در ادامه می‌خوانید، مشروح گفت‌وگوی اختصاصی خبرگزاری برنا با این مربی پرتلاش است.

خبرنگار برنا: آقای سپهوند، از چه سالی وارد مربیگری شدید و چه شاگردانی به دوومیدانی کشور معرفی کردید؟

 

تورج سپهوند: من از سال ۱۳۸۰ به صورت جدی وارد عرصه مربیگری در رشته دوومیدانی شدم. خوشحالم که توانستم شاگردان زیادی را به جامعه ورزش کشور معرفی کنم. از جمله شاگردان مطرح من می‌توان به سجاد زارع، امیرمعین‌پور، سلطان‌پناه و همچنین قهرمان جوان، امیدرضا مرادی اشاره کرد که هم‌اکنون رکورددار دوی ۲۰۰ متر نوجوانان ایران است.

 

خبرنگار برنا: از افتخار بزرگ جابه‌جایی رکورد ۱۵ ساله ایران توسط شاگردتان بگویید.

 

سپهوند: بله، در فصل گذشته، شاگرد من امیدرضا مرادی موفق شد رکورد ایران را در ماده ۲۰۰ متر بعد از ۱۵ سال جابه‌جا کند. این یک افتخار بزرگ برای من و دوومیدانی لرستان بود. باید بگویم که با توجه به اینکه ورزش دوومیدانی از لحاظ مالی بسیار بی‌بضاعت است، این کار بسیار سخت و بزرگ بود. این اتفاق نشان می‌دهد اگر حمایت باشد، استعدادها در لرستان می‌درخشند.

 

خبرنگار برنا: شما سال ۱۴۰۲ هدایت تیم باشگاه پلیمر خلیج فارس را برعهده گرفتید. چه نتیجه‌ای کسب کردید؟

 

سپهوند: بله، خدا را شکر در اولین سال حضور به‌عنوان سرمربی، تیم پلیمر خلیج فارس خرم‌آباد را به مقام نایب‌قهرمانی لیگ باشگاه‌های ایران در رده بزرگسالان رساندم. این موفقیت با حمایت باشگاه و تلاش بچه‌های لرستان به دست آمد.

 

خبرنگار برنا: در حال حضر تیم ملی هم شاگردانی دارید؟

 

سپهوند: بله، چندین شاگرد من هم‌اکنون عضو تیم ملی دوومیدانی جمهوری اسلامی ایران هستند و این برای یک مربی لرستانی که در استان کار می‌کند، بزرگ ترین خوشحالی است.

 

خبرنگار برنا: متأسفانه شنیده می‌شود هیأت دوومیدانی استان لرستان حدود یک سال است متولی ندارد. انتقاد شما به این وضعیت چیست؟

 

سپهوند: متأسفانه حدود یک سال است هیأت دوومیدانی استان لرستان متولی ندارد و ورزش دوومیدانی لرستان سرگردان است. ورزشکاران، مربیان و داوران واقعاً بلاتکلیف هستند. من به عنوان یک مربی که سال‌ها برای این رشته زحمت کشیده‌ام، از مدیرکل ورزش و جوانان استان و دست‌اندرکاران انتظار دارم هرچه سریع‌تر تکلیف این هیأت را روشن کنند. این ورزش مادر و مدال‌آور، شایسته این بی‌توجهی نیست.

 

خبرنگار برنا: حرف آخر شما با مسئولان؟

 

سپهوند: از مسئولین استان می‌خواهم که نگاه ویژه‌ای به دوومیدانی داشته باشند. ما در لرستان استعدادهای ناب و مربیان پرتلاشی مثل خودم داریم که بدون چشمداشت کار می‌کنند. با کمترین حمایت مالی، می‌توانیم برای ایران افتخارآفرینی کنیم. امیدوارم با تغییر و تحول در هیأت دوومیدانی، شاهد روزهای پرفروغ دوباره این رشته در لرستان و ایران عزیز باشیم.

انتهای پیام

خبرنگار: امیر محمود داودی نژاد

نظر شما
captcha
پیشنهاد سردبیر