احدی: بوکس نوجوانان ایران جزو سه قدرت برتر آسیاست/ برای کسب مدال به همه بچهها امید داریم
اکبر احدی، سرمربی تیم ملی بوکس نوجوانان ایران، در گفتوگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری برنا درباره وضعیت اردوها، ترکیب تیم اعزامی به قهرمانی آسیا و فاصله رده نوجوانان و بزرگسالان بوکس ایران با قدرتهای آسیایی توضیحاتی ارائه کرد.
احدی درباره شرایط آمادهسازی تیم پیش از اعزام به مسابقات قهرمانی آسیا گفت: ما از بیست و پنجم فروردین ماه اردوهایمان را شروع کردیم و تا هشتم اردیبهشت اردو ادامه داشت. به خاطر شرایط جنگی و موقعیتی که کشورمان داشت، نتوانستیم اردوهای مناسبی برگزار کنیم؛ حتی امکان برگزاری مسابقات انتخابی را هم نداشتیم تا از همه استعدادهای موجود در کشور استفاده کنیم. واقعا از این بابت شرمنده همه نوجوانها شدیم که نتوانستیم در این مقطع آنها را ببینیم و ارزیابی کنیم.
وی ادامه داد: بالاجبار و بر اساس شناخت قبلی و تجربهای که از سالهای گذشته نسبت به این بچهها داشتیم، ۶ نفر را برای اعزام دعوت کردیم. بچهها یازدهم وارد محل برگزاری میشوند و دوازدهم مسابقات آغاز خواهد شد. بچهها به یک آمادگی نسبی رسیدهاند و ما برای کسب مدال بیامید نیستیم.
سرمربی تیم ملی نوجوانان در مورد سیاست کلی فدراسیون گفت: سیاست فدراسیون بوکس این بوده که حتی در این شرایط دشوار هم حضورمان را در قهرمانی آسیا حفظ کنیم. سالهای گذشته پرچم ایران همیشه در جایگاه آسیایی دیده شده و هدف این است که این حضور تداوم داشته باشد؛ مخصوصا در این شرایط، بچهها میدان را خالی نکنند و در مسابقات شرکت کنند.
احدی در پاسخ به پرسشی درباره ترکیب نفرات نسبت به مسابقات سال گذشته در بحرین گفت: سه نفر از ترکیب فعلی همان نفراتی هستند که پارسال در بازیهای آسیایی بحرین حضور داشتند و عملکرد خوبی هم داشتند. سه بوکسور دیگر نفرات جدیدتری هستند که قبلا در اردوهای ما بودهاند، اما تجربه حضور در بحرین را ندارند و این نخستین حضور آسیایی آنهاست.
وی با اشاره به شانس مدالآوری شاگردانش تاکید کرد: به همه بچهها امید داریم، اما طبیعی است که امیدمان به آن سه نفری که در بحرین بودند و مدال هم کسب کردند، بیشتر است چون تجربه مسابقات آسیایی را داشتهاند.
احدی درباره مقایسه ایران با قدرتهای مطرح آسیا در رده نوجوانان توضیح داد: من حدود چهار پنج سال است که مسئولیت این تیم را برعهده دارم و به این موضوع افتخار میکنم. در تمام این سالها، تیم نوجوانان ایران هر سال روی سکو بوده و جزو سه تیم برتر آسیا قرار گرفته است. پیش از بازیهای آسیایی بحرین، در مسابقات آسیایی اردن شرکت کردیم؛ در آن رقابتها ازبکستان اول شد، هند دوم و ایران سوم، و تیم قزاقستان بعد از ما قرار گرفت. یعنی در رده سنی نوجوانان، ما جزو قدرتهای اول تا سوم آسیا هستیم.
وی ادامه داد: در رده بزرگسالان چند سالی است که متاسفانه توفیق کسب مدال را نداریم و یک مقدار عقب افتادهایم. اینجا لازم است ریشهیابی جدی صورت بگیرد؛ مسئولان فنی باید بنشینند و بررسی کنند که کشورهای دیگر در بخش بزرگسالان چه کردهاند که اینقدر پیشرفت کردند و ما درجا زدیم و حتی بعضا پسرفت داشتیم.
احدی درباره آینده شاگردانش و نقش آنها در تیم ملی بزرگسالان گفت: من حدود پنج سال است همراه این تیم هستم. در این مدت نوجوانان بسیار خوبی داشتیم که حالا در رده جوانان و امید هستند. نمونهاش صالح مصباحی که تقریبا هر سال در آسیا مدال گرفته و یکی از استعدادهای آیندهدار ماست. نفراتی مثل اشکان هاشمی و عباس گرشاسبی هم به رده بزرگسالان تزریق شدهاند.
وی تاکید کرد: این بچهها باید در مسیر درستی قرار بگیرند؛ نیاز به برنامهریزی بلندمدت داریم تا این مسیر تا قله قهرمانی ادامه پیدا کند و وسط راه رها نشوند. حتی اگر الان نفر دوم یا سوم اوزان خودشان باشند، باید حفظ و حمایت شوند. نگهداری از این جوانها بسیار مهمتر از کشف اولیه آنهاست.
انتهای پیام/