استاندار تهران خبر داد: احیای طرح محلهمحوری با تأکید رئیسجمهور/ مساجد بار دیگر قطب حل مسائل محلات میشوند
به گزارش خبرگزاری برنا تهران، تهران، محمد صادق معتمدیان، در ادامه حضور در برنامه تلویزیونی شبکه خبر، با تشریح جزئیات ساختار جدید طرح محلهمحوری اظهار داشت: بر اساس این طرح، در هر مسجد یک کارگروه انرژی با مسئولیت امام جمعه آن محله تشکیل میشود و ایشان با حکم استاندار به عنوان رئیس شورای تأمین و رئیس کارگروه انرژی منصوب میگردد.
وی با اشاره به جایگاه ویژه روحانیت در میان مردم، تصریح کرد: امام جمعه محله به دلیل نفوذ کلام و جایگاه معنویاش، بهترین فرد برای توجیه و همراهسازی مردم در زمینه مدیریت مصرف و صرفهجویی است.
استاندار تهران خاطرنشان کرد: در این مدل، امام جمعه محله میتواند از ظرفیت پایگاههای بسیج، هلال احمر، معتمدین و خود مردم برای تشکیل حلقههای صرفهجویی استفاده کند و این سازوکار، بدون نیاز به هزینههای سنگین دولتی، مسئله ناترازی انرژی را در سطح محلات حل خواهد کرد.
وی از شناسایی ۷۰۰ مسجد در ۲۲ منطقه تهران در فاز اول این طرح خبر داد و گفت: این مساجد برای شرایط بحران و جنگ مجهز به زیرساختهایی نظیر پنلهای خورشیدی، ژنراتور، ذخایر آب اضطراری، اسکان و تغذیه شدهاند و ظرفیت خدماترسانی به نزدیک یک میلیون نفر را در شرایط اضطراری دارند.
استاندار تهران با اشاره به همکاری هلال احمر در این طرح، تصریح کرد: بیش از ۵ میلیون و ۸۰۰ هزار نفر از شبکههای مردمی هلال احمر در قالب طرح محلهمحوری سازماندهی شده و آموزشهای لازم را برای امدادرسانی اولیه در حوادث دیدهاند.
عضو هیات دولت در پایان با تأکید بر دیدگاه رئیسجمهور درباره نقش مردم در حل مسائل کشور، گفت: در شرایط ناترازی انرژی و گرمای پیش رو، استفاده از ظرفیت مردم برای مدیریت مصرف و صرفهجویی، یکی از محورهای اصلی این طرح است که بدون نیاز به هزینه و نیروگاه جدید، میتواند مؤثر واقع شود.
انتهای پیام/