گامی بلند برای توسعه تجارت با عراق؛

استاندار خوزستان ارایه خدمات گمرکی در پایانه تجاری شلمچه را ۲۴ ساعته اعلام کرد

|
۱۴۰۵/۰۲/۰۸
|
۱۵:۳۶:۲۹
| کد خبر: ۲۳۳۴۹۶۷
استاندار خوزستان ارایه خدمات گمرکی در پایانه تجاری شلمچه را ۲۴ ساعته اعلام کرد
برنا - گروه استان‌ها: استاندار خوزستان با صدور دستوری برای فعال‌سازی شبانه‌روزی پایانه مرزی شلمچه، زمینه‌ تحول چشمگیر در مبادله های تجاری با عراق و جایگزینی تدریجی بازار این کشور با مسیرهای تجاری پیشین در منطقه فراهم شد.

به گزارش خبرنگار برنا از اهواز، سید محمدرضا موالی‌زاده پس از برگزاری نشست ستاد اربعین حسینی و بازدید میدانی از پایانه مرزی شلمچه که روز دوشنبه هفتم اردیبهشت‌ماه انجام شد، دستور فعالیت ۲۴ ساعته این پایانه را با هدف تسهیل و تسریع در روند تجاری و خدماتی صادر کرد.

او از تمامی دستگاه‌های ذیربط از جمله گمرک، مرزبانی و سازمان منطقه آزاد اروند خواست تا ابتدای خرداد ماه تمهیدهای لازم برای اجرای کامل این مصوبه را فراهم آورند.

مقام عالی دولت چهاردهم در استان خوزستان در جریان این بازدید، با توجه به حجم بالای تردد خودروها و کامیون‌های تجاری ایرانی و عراقی، بر ضرورت تعریض دروازه ورودی پایانه تاکید و دستور اجرای این طرح را نیز به سازمان منطقه آزاد اروند ابلاغ کرد.

استاندار خوزستان در پایان ضمن اشاره به تحول های اخیر منطقه و ضرورت توسعه روابط تجاری با عراق به عنوان جایگزینی راهبردی برای بازار امارات و دیگر کشورهای حوزه خلیج فارس، تاکید کرد: باید تمام ظرفیت‌ها و امکان های موجود در مرزهای شلمچه و چذابه به کار گرفته شود تا بر اساس تفاهم های دوجانبه، شاهد رشد بی‌سابقه در حجم مبادله ها باشیم.

انتهای پیام/

نظر شما
captcha
پیشنهاد سردبیر