سفیر ایران در اسپانیا: قدرت نظامی آمریکا نمیتواند اراده ملت ایران را بشکند
به گزارش برنا از خبرگزاری ائوروپاپرس، رضا زبیب سفیر جمهوری اسلامی ایران در مادرید در جریان نشستی در مادرید تاکید کرد که «قدرت نظامی تضمینکننده پیروزی بر اراده مردم نیست».
وی در سخنرانی خود در مراسمی که توسط انجمن سیاسی و فرهنگی «باشگاه قرن بیستویک» (Club Siglo XXI) برگزار شد، با تاکید بر اینکه تهران آغازگر «جنگ تجاوزکارانه» نبوده است، اعلام کرد: هیچ تغییری در اراده کشوری که قربانی تجاوز شده است، که در این مورد کشور من است، رخ نداده است.
بر اساس این گزارش، سفیر کشورمان سه شرط «ضروری» برای ایران جهت پذیرش توافق با دولت آمریکا برای پایان دادن به درگیری در خاورمیانه را تکرار کرد: «پایان دادن به تجاوز»، «مذاکرات منصفانه و منطقی که به حقوق مردم ایران احترام بگذارد»، و سوم، اینکه آمریکا «برای سومین بار به دیپلماسی خیانت نکند».
در همین راستا، زبیب یادآوری کرد که تهران و واشنگتن در بحبوحه مذاکرات هستهای بودند که ارتش رژیم صهیونیستی در ژوئن ۲۰۱۵ (خرداد ۱۴۰۴) به خاک ایران حمله کرد.
این رسانه اسپانیایی گزارش داد وقتی از این دیپلمات ایرانی به طور خاص در مورد حذف موضوع هستهای از مذاکرات فعلی سوال شد، وی تاکید کرد که جمهوری اسلامی ایران هیچ مخالفتی با پرداختن به این موضوع ندارد، اما بدیهی است که وقتی جنگی در جریان است، پایان دادن به آن «مهمترین موضوع» است.
افکار عمومی اسپانیا در طول ۲ دهه گذشته نسبت به مداخلههای نظامی خارجی حساسیت قابل توجهی نشان داده است و این کشور اروپایی در جریان جنگ آمریکایی- صهیونی علیه ایران نیز در سطوح مختلف رسمی و غیر رسمی، تلاش زیادی برای فهم این درگیری کرده است.
وزیر امور خارجه اسپانیا به تازگی با اعتراض دوباره به جنگ «یکجانبه» آمریکا و رژیم صهیونیستی علیه ایران به عنوان «بزرگترین بحران جهانی قرن»، تنها راهکار حلوفصل این «درگیری» را «دیپلماسی و مذاکره» دانست.
انتهای پیام/