برگزاری همایش سلامت روان در محیط کار به مناسبت روز جهانی ایمنی و بهداشت حرفه‌ای

|
۱۴۰۵/۰۲/۰۹
|
۱۶:۳۶:۵۶
| کد خبر: ۲۳۳۵۵۰۹
برگزاری همایش سلامت روان در محیط کار به مناسبت روز جهانی ایمنی و بهداشت حرفه‌ای
برنا- گروه استانها: به مناسبت فرارسیدن روز جهانی ایمنی و بهداشت حرفه‌ای، مراسمی با محوریت سلامت روانی و اجتماعی در محیط کار امروز در سالن آموزش تئاتر بیمارستان شهید رهنمون یزد برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری برنا از یزد، معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد در این مراسم با اشاره به اهمیت سلامت روان در جامعه و افزایش بهره‌وری محیط کار گفت: با توجه به استرس‌ها و تنش‌های موجود در محیط‌های کاری، تمرکز بر سلامت روان کارکنان امری حیاتی است.

دکتر مسعود شریفی افزود: امیدواریم با همکاری مشترک بخش دولتی، بخش خصوصی و دانشگاه علوم پزشکی، بتوانیم برنامه‌ریزی‌های مؤثری برای ارتقای سلامت روان در محیط‌های کاری استان یزد انجام دهیم.

وی اظهار داشت: این همایش فرصتی است تا با همفکری کارشناسان و دست‌اندرکاران، راهکار‌های عملی برای ایجاد محیط‌های کاری سالم‌تر و بهره‌ورتر را شناسایی و اجرایی کنیم.

رئیس گروه بهداشت حرفه‌ای مرکز بهداشت استان هم به تشریح آمار و خدمات ارائه شده در حوزه بهداشت حرفه‌ای استان پرداخت و گفت: در حال حاضر، ۱۶۸ هزار و ۴۰۰ نفر از شاغلین استان یزد تحت پوشش بازرسان بهداشت حرفه‌ای قرار دارند. در همین راستا، ۸۶ کارشناس بهداشت حرفه‌ای در مراکز بهداشت و شبکه‌های بهداشت استان فعال هستند.

سیف علیشاهی ادامه داد: همچنین، ۵۱۸ کمیته حفاظت فنی با حضور ۲۹۸ نفر از کارشناسان و متخصصان بهداشت حرفه‌ای در صنایع و معادن مشغول به کار هستند که خدمات بهداشت حرفه‌ای را به شاغلین در بخش‌های مختلف صنعت و معدن ارائه می‌دهند.

وی تاکید کرد: در سال ۱۴۰۵، مطابق با شعار روز جهانی بهداشت حرفه‌ای که بر امنیت روانی و اجتماعی در محیط‌های کاری تأکید دارد، اولویت اصلی ما پیگیری مباحث بهداشت روان در محیط کار خواهد بود. البته، در کنار این اولویت، همکاران ما در مراکز بهداشت و صنایع مختلف، برنامه کنترل عوامل زیان‌آور محیط کار را به منظور پیشگیری از بیماری‌های شغلی با جدیت دنبال خواهند کرد.

این مراسم با هدف افزایش آگاهی نسبت به اهمیت سلامت روان در محیط کار و تبادل تجربیات میان کارشناسان و دست‌اندرکاران حوزه بهداشت حرفه‌ای برگزار و بر ضرورت همکاری‌های بین‌بخشی برای دستیابی به محیط‌های کاری سالم و ایمن تأکید شد.

نظر شما
captcha
پیشنهاد سردبیر