پایداری آب ۲۰ روستای سیروان پس از ۲۴ ساعت تلاش جهادی/ الکتروپمپ چاه سرابکلان دوباره به مدار آمد
به گزارش خبرگزاری برنا از ایلام؛"خدابخش قبادی"، با اعلام این خبر، افزود: بروز نوسانات شدید در شبکه برق، باعث سوختن الکتروپمپ ۱۱۰ کیلوواتی چاه آب شرب روستای سرابکلان شد. این حادثه آب ۲۰ روستای تحت پوشش با جمعیتی بالغ بر چهار هزار مشترک را با اختلال جدی مواجه کرد.
وی با اشاره به حجم بالای خسارت وارده اظهار داشت: در این سانحه، علاوه بر الکتروپمپ اصلی، تجهیزات حیاتی دیگری شامل ۲۰۰ متر کابل درون چاهی و ۱۲۰ متر لوله ۱۵۰ اینچ گالوانیزه نیز آسیب دید. این چاه با آبدهی ۴۵ لیتر بر ثانیه، یکی از منابع راهبردی تأمین آب شرب پایدار در منطقه به شمار میرود.
قبادی با قدردانی از واکنش سریع تیمهای عملیاتی، تصریح کرد: بلافاصله پس از وقوع حادثه، کارکنان متخصص و متعهد آبفای استان و شهرستان سیروان به محل اعزام شدند و طی ۲۴ ساعت تلاش شبانه روزی و عملیات پیچیده فنی، موفق شدند ضمن تعویض و تعمیر تجهیزات آسیب دیده، الکتروپمپ جدید را راهاندازی کرده و چاه را مجدداً وارد مدار آبرسانی کنند.
رئیس آب و فاضلاب شهرستان سیروان در پایان با ابراز خرسندی از بازگشت پایداری به شبکه توزیع آب روستاهای مذکور، از صبر و شکیبایی شهروندان و مشترکان عزیز در طول مدت رفع حادثه قدردانی کرد.
قبادی با اشاره به اینکه همزمان با تعمیرات چاه مذکور سه دستگاه تانکر آبرسان این شرکت به مردم آبرسانی نمودند، تأکید کرد: این مجموعه در طول سال به مردم منطقه خدمات رسانی می کند.