نیکزاد: مدیریت جدید ایران بر تنگه هرمز همانند ملی شدن صنعت نفت اهمیت دارد
به گزارش خبرگزاری برنا هرمزگان، علی نیکزاد، نایب رئیس مجلس شورای اسلامی در سفر اعضای کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی به بندرعباس و در بازدید از تنگه هرمز افزود: طرح مدیریت تنگه هرمز با ۱۲ بند تدوین شده است.
وی گفت: بر اساس این طرح کشتیهای رژیم صهیونیستی هیچ زمان اجازه عبور از تنگه هرمز را نخواهند داشت و کشتیهای کشورهای متخاصم نیز اگر خسارتهای جنگ را پرداخت نکنند نمیتوانند مجوز عبور را دریافت کنند.
وی افزود: بقیه کشتیها نیز با توجه به قانونی که در مجلس تصویب خواهد شد و با دریافت مجوز و اجازه ایران میتوانند از تنگه هرمز عبور کنند.
وی گفت: این قانون با توجه به قوانین بین المللی و حقوق همسایگان ما به تصویب خواهد رسید.
نایب رئیس اول مجلس شورای اسلامی گفت: ما از حقوقمان در تنگه هرمز نخواهیم گذشت و تردد شناورها در تنگه هرمز همانند پیش از جنگ تحمیلی سوم نخواهد بود.
علی نیکزاد افزود: مدیریت جدید ایران بر تنگه هرمز همانند ملی شدن صنعت نفت اهمیت دارد.
وی با اشاره به تلاشهای استاندار هرمزگان برای آسان شدن و سرعت دادن به ترخیص کالاهای اساسی در جنگ تحمیلی سوم گفت: با توجه به این تجربه موفق با رییس جمهور درباره تفویض اختیارات ویژه به ایشان و استانداران استانهای مرزی رایزنی خواهیم کرد.
وی همچنین بر آمادگی مجلس و کمیسیون عمران مجلس برای تسریع در بازسازی و راه اندازی فرودگاهها و تاسیسات بندری و منازل مسکونی آسیب دیده هرمزگان در جنگ تحمیلی سوم تأکید کرد.
رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی نیز گفت: بر اساس طرح مدیریت تنگه هرمز همه کشتیهای عبوری برای درخواست مجوز عبور از تنگه هرمز باید از نام خلیج فارس استفاده کنند.
وی افزود: اعمال مدیریت بر تنگه هرمز مطالبه مردم ایران است و از این حق نخواهیم گذشت.
اعضای کمیسیون عمران مجلس در سفر یک روزه به بندرعباس از بندرشهید رجایی نیز بازدید کردند.