خسارت ۳۰ میلیارد تومانی به کارگاه‌های تولیدی بهزیستی کرمانشاه در جنگ

|
۱۴۰۵/۰۲/۱۵
|
۱۴:۵۶:۱۵
| کد خبر: ۲۳۳۷۸۵۹
خسارت ۳۰ میلیارد تومانی به کارگاه‌های تولیدی بهزیستی کرمانشاه در جنگ
برنا- گروه استان‌ها: در دوازدهمین جلسه مدیریت بحران اداره‌کل بهزیستی استان کرمانشاه، ابعاد خسارات وارده به جامعه هدف در جریان جنگ اخیر و اقدامات حمایتی این نهاد برای مددجویان و آسیب‌دیدگان بررسی شد.

به‌گزارش خبرگزاری برنا از کرمانشاه؛ مجید درویشی، مدیرکل بهزیستی استان کرمانشاه در این نشست با اشاره به حجم گسترده خسارات وارده اظهار کرد: در جنگ اخیر، بخش وسیعی از ستاد مدیریت بهزیستی استان بر اثر اصابت موشک تخریب شد، اما با وجود این خسارات، در کوتاه‌ترین زمان ممکن استقرار نیروها در محل‌های جدید انجام گرفت و خدمت‌رسانی به مردم بدون وقفه ادامه یافت.

در این جلسه، معاون توسعه کارآفرینی و اشتغال بهزیستی استان از آسیب و تعطیلی ۲۲۲ واحد شغلی مددجویان خبر داد و گفت: دو کارگاه تولیدی در ساختمان ستاد مدیریت به‌طور کامل تخریب شده که خسارت آن ۳۰ میلیارد تومان برآورد می‌شود. همچنین ۵۶۷ واحد مسکونی مددجویان دچار آسیب شده و ۶ واحد نیز به‌طور کامل تخریب شده است.

مرتضی کوهی، معاون سلامت اجتماعی بهزیستی استان نیز به فعالیت‌های بخش مشاوره اشاره کرد و افزود: در این مدت ۶ هزار تماس با سامانه «صدای مشاور» برقرار شده که ۶۰۰ مورد آن مستقیماً با موضوع جنگ مرتبط بوده است. همچنین ۷۵ تیم «محب» (مداخله در بحران) با ۱۷۵ عضو داوطلب، ۸۳۱ مورد مداخله تخصصی انجام داده‌اند.

در ادامه، مسعود پایدار، رئیس اداره اورژانس اجتماعی و پیشگیری از آسیب‌ها، از حضور تمام‌وقت ۱۵۰ نیروی متخصص اورژانس اجتماعی در ایام بحران خبر داد و اظهار کرد: میزان تماس‌ها با اورژانس اجتماعی در دوران جنگ نسبت به مدت مشابه پیش از آن، ۵ برابر افزایش یافته است. وی همچنین به نگهداری شبانه‌روزی ۲ هزار فرد دچار آسیب اعتیاد در ۴۰ مرکز اشاره کرد.

مدیرکل بهزیستی کرمانشاه در پایان خاطرنشان کرد: علاوه بر ارائه مشاوره‌های تخصصی، ۱۳۰۸ بسته معیشتی بین خانواده‌های آسیب‌دیده از جنگ توزیع شده است و این سازمان به عنوان نهادی پیشرو در مدیریت بحران، تمام توان خود را برای کاهش آلام جامعه به کار گرفته است.

انتهای پیام/

نظر شما
captcha
پیشنهاد سردبیر