بخش اطفال و نوزادان بیمارستان رحیمیان در شهر الوند به بهره برداری رسید

|
۱۴۰۵/۰۲/۱۸
|
۱۱:۵۲:۰۰
| کد خبر: ۲۳۳۸۸۷۳
بخش اطفال و نوزادان بیمارستان رحیمیان در شهر الوند به بهره برداری رسید
برنا- گروه استانها:  در راستای توسعه زیرساخت‌های درمانی و ارتقای سطح سلامت جامعه، در مراسمی با حضور فرماندار البرز و مسئولان دانشگاه علوم پزشکی استان بخش اطفال و نوزادان بیمارستان رحیمیان با ۱۲ تخت مجهز، به بهره‌برداری رسید. 

به گزارش خبرگزاری برنا از قزوین؛ در راستای توسعه زیرساخت‌های درمانی و ارتقای سطح سلامت جامعه، بخش اطفال و نوزادان بیمارستان رحیمیان با ۱۲ تخت مجهز، به بهره‌برداری رسید. 

در این مراسم فریدون شعبانی، مدیر بیمارستان رحیمیان، با ارائه گزارشی دقیق و فنی از فرآیند تجهیز این بخش، به تفصیل از امکانات فراهم شده برای ارائه خدمات تخصصی اطفال و نوزادان سخن گفت.

وی بیان کرد: تامین تجهیزات اصلی از منابع داخلی بیمارستان انجام شده و بخش کمی از ملزومات نیز با مساعدت ارزشمند خیرین تهیه شده است. 

بخش اطفال و نوزادان بیمارستان رحیمیان در شهر الوند به بهره برداری رسید

شعبانی با اشاره به تجهیزات این بخش گفت: ظرفیت بستری و اتاق‌های تخصصی: این بخش دارای ۱۲ تخت است که شامل یک اتاق نوزادان با ۴ تخت، اتاق کودکان با ۲ تخت بزرگسال و ۲ تخت کودک همچنین اتاق‌های ایزوله اختصاصی شامل «اتاق ایزوله تنفسی» ۲ تخت کودک و اتاق ایزوله گوارشیبا ۲ تخت کودک می‌باشد.

وی اظهارداشت: تجهیزات مراقبت‌های ویژه نوزادان (NICU): برای مراقبت از نوزادان، ۴ دستگاه انکوباتور، ۵ دستگاه فتوژن (شامل یک دستگاه ۱۶ لامپه، یک دستگاه ۸ لامپه و دو دستگاه ۴ لامپه و یک دستگاه انکوباتور پرتابل مستقر شده است.

این مدیر یادآورشد: تجهیزات مراقبت‌های حیاتی و همراه بخش مذکور به تجهیزات حیاتی از جمله ۴ دستگاه مانیتور پرتابل، دستگاه الکتروشوک، وارمر ، ترالی‌های خدمات درمانی و یک اتاق اختصاصی رگ‌ گیری مجهز شده و جهت رفاه حال همراهان، تمامی اتاق‌ها دارای صندلی تاشو و لوازم مورد نیاز می‌باشند.

شعبانی در پایان تاکید کرد: این حجم از تجهیزات، پاسخگوی نیازهای درمانی بخش اطفال در منطقه خواهد بود.

بخش اطفال و نوزادان بیمارستان رحیمیان در شهر الوند به بهره برداری رسید

در ادامه این مراسم سالار ولایتمدار، نماینده مردم قزوین، البرز و آبیک در مجلس شورای اسلامی، قاسمی فرماندار شهرستان و ارجمندی، معاون توسعه مدیریت و برنامه‌ریزی دانشگاه علوم پزشکی قزوین حضور داشتند و بخش اطفال به بهره برداری رسید.

ولایتمدار آبنوش نماینده قزوین در این مراسم ضمن تأکید بر اهمیت زیرساخت‌های حوزه سلامت اظهارداشت: راه‌اندازی این بخش، گامی مهم در جهت ارتقای خدمات درمانی تخصصی به کودکان و افزایش ظرفیت‌های درمانی شهرستان البرز محسوب می‌شود.

و خواستار توجه و حمایت جدی و تلاش بیشتر مسئولان در تأمین منابع کافی و تجهیز تک بیمارستان شهرستان در جهت رفع کاستی ها و مشکلات برای خدمات رسانی مطلوب و با کیفیت شد.

در این مراسم، دهباشی‌پور، رئیس بیمارستان رحیمیان هم از زمان شیوع پاندمی کرونا به دلیل محدودیت‌ها تعطیل شده بود، اکنون با تامین نیروی متخصص، کادر پرستاری مجرب و تجهیزات لازم، دوباره حیات یافته است. وی همچنین ضرورت اختصاص یک آمبولانس مجهز جهت اعزام و جابه جایی سریع بیماران  انتقالی و دریافت برخی خدمات تشخیصی  را از اولویت‌های جاری بیمارستان دانست.

ارجمندی، معاون توسعه دانشگاه علوم پزشکی قزوین نیز با اعلام حمایت‌های مستمر دانشگاه از فعالیت بیمارستان رحیمیان، ضمن تأکید بر پیگیری از وزارت بهداشت در جذب منابع لازم، قول مساعد داد که تامین یک دستگاه آمبولانس مجهز برای این بیمارستان در اولین فرصت ممکن انجام شود.

بخش اطفال و نوزادان بیمارستان رحیمیان در شهر الوند به بهره برداری رسید

بخش اطفال بیمارستان رحیمیان با هدف ارائه خدمات تخصصی و فوق تخصصی، با هدف کاهش فاصله میان خانواده‌ها و خدمات درمانی باکیفیت، فعالیت خود را آغاز کرد.

انتهای پیام

نظر شما
captcha
پیشنهاد سردبیر