حفاظت از سد نهب تاكستان با همدلي مردم / تأكيد مديركل محيط زيست قزوين بر پايش مستمر و مشاركت مردمي
به گزارش خبرنگار خبرگزاری برنا از قزوین؛ سيداسدالله هاشمي با اشاره به اين برنامه ميداني اظهار كرد: در اين بازديد، ضمن رصد شرايط زيستي منطقه، همكاران ما در اداره حفاظت محيط زيست شهرستان تاكستان با رويكردي محترمانه و همراه با تكريم دوستداران و فعالان محيطزيست، با طبيعتگردان حاضر گفتوگو كردند.
وي افزود: در اين تعامل صميمانه، بر اهميت مشاركت مردمي، مسئوليتپذيري جمعي و نقش هر فرد در حفاظت از طبيعت تأكيد شد و درباره رعايت الزامات و ملاحظات زيستمحيطي، اطلاعرساني و فرهنگسازي انجام گرفت تا زمينه براي رفتارهاي مسئولانهتر در قبال محيط زيست فراهم شود.
مديركل حفاظت محيط زيست استان قزوين با اشاره به نتايج اين پايش گفت: وضعيت پرندگان آبزي سد نهب بهدقت بررسي شد و خوشبختانه هيچ مورد مشكوكي از بيماري آنفلوانزاي پرندگان مشاهده نشد. به گفته هاشمي، اين اقدام در راستاي برنامههاي منظم ماهانه ادارهكل براي رصد زيستگاههاي حساس و پيشگيري از تهديدات احتمالي انجام ميشود.
هاشمي در پايان تأكيد كرد: حفاظت مشاركتي محور اصلي برنامههاي محيط زيست در استان است و هرچه آگاهي و مشاركت عمومي در مناطق طبيعي بيشتر باشد، ضريب حفاظت از زيستگاهها، پرندگان و محيط زيست نيز بهمراتب افزايش خواهد يافت.
انتهای پیام