هشت زندانی بدهکار مالی در شاهرود با مشارکت آستان قدس رضوی آزاد شدند

|
۱۴۰۵/۰۲/۲۰
|
۱۲:۰۱:۰۲
| کد خبر: ۲۳۳۹۶۹۹
هشت زندانی بدهکار مالی در شاهرود با مشارکت آستان قدس رضوی آزاد شدند
برنا-گروه استان‌ها: مدیرکل زندان‌های استان سمنان گفت: ۸ زندانی بدهکار مالی در شاهرود آزاد شدند.

به گزارش خبرگزاری برنا از سمنان، امید کهربایی اظهار داشت: در قالب برنامه فرهنگی و معنوی کاروان زیر سایه خورشید، هشت زندانی که به دلیل بدهی‌های مالی در زندان شاهرود تحمل حبس می‌کردند، با مشارکت مجموعه‌ای از نهاد‌های حمایتی و کمک خیرین از زندان آزاد شدند.

وی با اشاره به میزان بدهی این زندانیان بیان کرد: مجموع بدهی این افراد یک میلیارد و ۱۷۴ میلیون تومان بود که با هم‌افزایی نهاد‌های حمایتی، خیرین و همچنین گذشت شاکیان، شرایط آزادی آنان فراهم شد.

کهربایی افزود: در این اقدام حمایتی، ستاد دیه استان سمنان ۴۶۶ میلیون تومان برای کمک به آزادی این زندانیان پرداخت کرد و آستان قدس رضوی نیز با اختصاص ۱۵۰ میلیون تومان در این مسیر مشارکت داشت.

او ادامه داد: علاوه بر این، خیرین نیک‌اندیش نیز با تأمین ۳۰۰ میلیون تومان از بدهی این زندانیان نقش مهمی در تحقق این اقدام انسانی ایفا کردند.

کهربایی عنوان کرد: در کنار این کمک‌ها، شورای حل اختلاف مستقر در زندان با پیگیری‌های انجام‌شده موفق شد رضایت شکات را جلب کند و در نتیجه ۳۶۸ میلیون تومان از بدهی‌ها مورد گذشت قرار گرفت.

مدیرکل زندان‌های سمنان، با قدردانی از همکاری مجموعه‌های مختلف در اجرای این اقدام گفت: هم‌افزایی میان ستاد دیه، خیرین و نهاد‌های حمایتی در کنار تلاش‌های کارکنان زندان، بستر آزادی این زندانیان را فراهم کرد.

کهربایی همچنین از پیگیری‌های مستمر رئیس زندان شاهرود و کارکنان این مجموعه در بررسی پرونده‌ها و هماهنگی با نهاد‌های حمایتی قدردانی کرد و افزود: این تلاش‌ها نقش مؤثری در تسریع روند آزادی زندانیان داشت.

اوخاطرنشان کرد: همکاری نهاد‌های مردمی و خیرین در کنار برنامه‌های فرهنگی و معنوی همچون کاروان زیر سایه خورشید، جلوه‌ای از روحیه نوع‌دوستی و فرهنگ گذشت در جامعه است.

مدیرکل زندان‌های استان سمنان بیان کرد: آزادی این زندانیان افزون بر رفع مشکل حبس آنان، موجب بازگشت آرامش به خانواده‌هایشان شده و امید و انگیزه بیشتری در میان سایر مددجویان ایجاد می‌کند.

کهربایی، تصریح کرد: چنین اقدامات حمایتی نشان می‌دهد که با همدلی و مشارکت اجتماعی می‌توان بسیاری از مشکلات زندانیان جرایم غیرعمد را برطرف کرد و آنان را به آغوش خانواده بازگرداند.

نظر شما
captcha
پیشنهاد سردبیر