لزوم حفظ ماهیت مردمی تجمعات/ «برخورد مومنانه» و «انسجام ملی» اولویت بازسازی سرمایه اجتماعی است
به گزارش خبرگزاری برنا از اصفهان، ایوب درویشی در گردهمایی فرمانداران استان با اشاره به شرایط حساس کنونی و لزوم بازسازی سرمایه اجتماعی اظهار داشت: پس از یک دوره بحران و جنگ، اکنون در فرصت پیشآمده و فضای آرامش فعلی، اولویت نخست دولت رسیدگی به وضعیت مردم آسیبدیده و بازگشت آنان به زندگی عادی است.
وی با قدردانی از اقدامات حوزه نرمافزاری و فرهنگی در مسیر بازسازی اعتماد عمومی، تصریح کرد: پیروزیهای بزرگی که در میدان نبرد به دست آمده، باید در میدان دیپلماسی و حوزههای اجتماعی تکمیل شود و تجمعات شبانه و خیابانی مردم و نشستهای نخبگانی، حاوی پیام روشن انسجام و وحدت است که وظیفه فرمانداران در این راستا، هدایت و ساماندهی این ظرفیتها برای تعمیق همبستگی ملی است.
*حفظ اصالت مردمی تجمعات و پرهیز از دولتیسازی
درویشی با بیان اینکه ویژگی بارز این تجمعات «خودجوش بودن» و برخاسته از «خرد جمعی» است، افزود: مردم در بزنگاههای تاریخی ثابت کردهاند که بدون هدایت مستقیم و دستکاری، وظیفه خود را به درستی تشخیص میدهند و لذا باید مراقبت کرد که این حرکتها تحتشعاع نگاههای دولتی قرار نگیرد و نقش ما تنها کمک به بانیان و تسهیلگری است تا ماهیت مردمی بودن تجمعات کاملاً حفظ شود.
وی تاکید کرد: مدیریت محلهمحور باید به گونهای عمل کند که چتر حمایت و حضور نظام بر سر همه اقشار پهن شود و هرچه در جذب گروههای متنوع مردمی موفقتر عمل کنیم، نقشه دشمن برای ایجاد گسست بین آحاد ملت زودتر نقشبرآب خواهد شد.
*برخورد مومنانه با ناهنجاریهای ظاهری؛ جذب حداکثری حول محور وطن
معاون سیاسی و اجتماعی استانداری اصفهان در بخش دیگری از سخنان خود به موضوع برخوردهای اجتماعی اشاره کرد و گفت: در مواجهه با افرادی که رفتارهای خارج از عرف دارند، اولویت با «برخورد و تذکر مومنانه» است و بسیاری از افرادی که شاید در ظاهر حجاب کاملی نداشته باشند، در روزهای اخیر با حضور در تجمعات انقلابی، نشان دادند که در دفاع از وطن و حفظ نظام با همگان مشترک هستند.
وی خاطرنشان کرد: نباید میدان دفاع از کشور را انحصاری کرد و حضور اقشار مختلف با سلایق متفاوت در کنار هم، میتواند تحت تاثیر فضای معنوی و ملی تجمعات، به یک همگرایی و همآوایی بزرگ تبدیل شود. هدف ما این است که حول محور حفظ وطن و پاسخ کوبنده به دشمنان، همبستگی ملی را به بالاترین سطح برسانیم.
درویشی ابراز امیدواری کرد که با تلاش تمامی مدیران و فرمانداران، اهداف عالیه نظام در راستای خدمترسانی صادقانه و تقویت پیوند دولت و ملت محقق شود.
انتهای پیام