مطالبه ده ساله مردم منطقه جکیگور سیستان و بلوچستان در آستانه حل شدن

|
۱۴۰۵/۰۲/۲۲
|
۱۲:۲۱:۴۳
| کد خبر: ۲۳۴۰۶۵۸
مطالبه ده ساله مردم منطقه جکیگور سیستان و بلوچستان در آستانه حل شدن
برنا-گروه استانها: معاون سیاسی اجتماعی استانداری سیستان و بلوچستان در جریان بازدید از منطقه جکیگور با تأکید بر اهمیت موضوع آب، گفت: تأمین منابع آب از مهم‌ترین دغدغه‌های دولت و مسئولان در سیستان و بلوچستان است و مطالبه ده ساله آب شرب پایدار این منطقه تا خرداد ماه حل خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری برنا از سیستان و بلوچستان؛ شهرکی در نشست شورای اجتماعی شهرستان راسک و دیدار با معتمدان، بزرگان و نمایندگان مردم منطقه جکیگور، از نزدیک در جریان مسائل و مشکلات موجود قرار گرفت. در این نشست، برخی از اعضا و معتمدان منطقه با ابراز گلایه از ناپایداری آب آشامیدنی به‌دلیل به بهره‌برداری نرسیدن کامل شبکه آبرسانی، خواستار تسریع در تکمیل این پروژه شدند؛ مطالبه‌ای که با توجه به فرارسیدن فصل گرما و طولانی شدن روند اجرای آن برای بیش‌از ۱۰ سال، از مطالبات جدی و دیرینه مردم منطقه به‌شمار می‌رود.


پیگیری این مطالبه مردمی پس از سفر معاون سیاسی و اجتماعی استانداری، در دستور کار قرار گرفت و اکنون نتایج آن در آستانه ظهور است.

امید تازه برای تأمین پایدار آب جکیگور
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب سیستان و بلوچستان از پیشرفت ۹۵ درصدی طرح آبرسانی به مجتمع هشت هزار نفری جکیگور در شهرستان راسک خبر داد و گفت: عملیات اجرایی این طرح به پایان رسیده و اکنون در مرحله نصب تجهیزات الکتریکال و مکانیکال قرار دارد.

فرهاد سرگلزایی با بیان اینکه پیش‌بینی می‌شود بهره‌برداری از این طرح در ابتدای خردادماه آغاز شود، تصریح کرد: با هدف بهبود وضعیت تأمین آب آشامیدنی و ارتقای خدمات‌رسانی به مشترکین، پروژه آبرسانی به مجتمع جکیگور با اجرای عملیات عمرانی از جمله احداث ایستگاه پمپاژ، حفر چاه جدید و اصلاح شبکه توزیع، با اعتباری بیش‌از ۳۵ میلیارد تومان در آستانه بهره‌برداری قرار دارد.

 

 

نظر شما
captcha
پیشنهاد سردبیر