مدیریت انرژی در خراسان شمالی / ساعات کاری ادارات از ۲۶ اردیبهشت تا ۱۵ شهریور تغییر کرد
به گزارش خبرگزاری برنا خراسان شمالی ،حسین فرجی، معاون توسعه مدیریت و منابع استاندار خراسان شمالی با اعلام این خبر گفت: این تصمیم به استناد بخشنامه سازمان اداری و استخدامی کشور و با هدف مدیریت مصرف انرژی، حفظ پایداری شبکه سراسری برق، تأمین آسایش عمومی و استمرار خدماترسانی دستگاههای اجرایی اتخاذ و ابلاغ شده است.
به گفته فرجی، بخشنامه مذکور شامل تمام دستگاههای اجرایی موضوع ماده (۵) قانون مدیریت خدمات کشوری، بانکها، شهرداریها و سایر نهادهای عمومی میشود.
ساعات کاری واحدهای خدماترسان مستثنی شد
معاون استاندار تأکید کرد: ساعات کاری واحدهای عملیاتی خدماترسان که مستقیماً به مردم خدمت میدهند (از جمله مدارس، مراکز آموزش عالی و پژوهشی، و بخشهای آموزشی وزارت بهداشت شامل دانشگاهها و بیمارستانها) مطابق با تصویبنامه هیئت وزیران (شماره ۲۴۳۱۸۷/ت۶۱۰۱۱هـ مورخ ۲۸ اسفند ۱۴۰۱) خواهد بود.
تأکید بر خاموشی سامانههای سرمایشی
فرجی تصریح کرد: تمام دستگاههای اجرایی استانی و شهرستانی موظف شدهاند یک ساعت پیش از پایان وقت اداری (و در مناطق گرمسیری همزمان با خاتمه کار) نسبت به خاموش کردن سامانههای سرمایشی اقدام کنند.
افزایش بهرهوری حملونقل عمومی
در این بخشنامه همچنین تأکید شده است که شهرداریها برنامهریزی لازم را برای بهرهگیری حداکثری از ناوگان حملونقل عمومی درونشهری متناسب با ساعات جدید فعالیت دستگاههای اجرایی انجام دهند.