تا پایان شهریور ۸۰ مگاوات برق خورشیدی در شهرستان بویین زهرا وارد مدار میشود
به گزارش خبرگزاری برنا از قزوین؛ مصطفی صالحی فرماندار بوئینزهرا در جریان بازدید مشترک با طرزطلب، معاون وزیر نیرو و رئیس ساتبا از نیروگاههای خورشیدی در دست احداث شهرستان، از شتابگیری روند توسعه انرژیهای تجدیدپذیر در این منطقه خبر داد.

وی در حاشیه این بازدید اظهار داشت: با برنامهریزیهای انجامشده، تا پایان شهریورماه سال جاری ۸۰ مگاوات برق از طریق راهاندازی نیروگاههای خورشیدی شهرستان وارد مدار خواهد شد که گامی مهم در مسیر تقویت زیرساختهای انرژی و تحقق سیاستهای توسعه انرژیهای پاک است.

فرماندار بوئینزهرا با اشاره به حجم سرمایهگذاری صورتگرفته در این پروژهها افزود: برای احداث و بهرهبرداری از این میزان ظرفیت، بیش از ۳ هزار و پانصد میلیارد تومان (۳/۵ همت) اعتبار سرمایهگذاری پیشبینی و جذب شده که نشاندهنده عزم جدی دولت برای توسعه انرژیهای تجدیدپذیر در شهرستان است.

وی همچنین تأکید کرد: بر اساس برنامهریزیها، این ظرفیت تا پایان سال جاری به ۱۲۰ مگاوات افزایش خواهد یافت که جایگاه شهرستان بوئینزهرا را بهعنوان یکی از قطبهای مهم تولید انرژی خورشیدی در کشور تثبیت میکند.
فرماندار بوئینزهرا در ادامه با اشاره به ظرفیتهای منحصربهفرد منطقه گفت: افتخار داریم که اولین شهرک انرژی خورشیدی کشور در منطقه شال از توابع شهرستان بوئینزهرا استقرار یافته و این موضوع بیانگر نقش پیشگام شهرستان در توسعه انرژیهای نو در سطح ملی است.

همچنین با پیگیری فرماندار بویین زهرا قرار است تمامی مدارس این شهرستان نیز به پنل های خورشیدی مجهز شوند.
انتهای پیام