ساختمان جدید اورژانس بیمارستان کوثر با کمک خیرین آماده افتتاح می شود/
به گزارش خبرگزاری برنا از قزوین؛ عقب ماندگی های بخش درمان و حوزه سلامت در استان قزوین که میراث گذشتگان است همچنان مشهود است و هر از گاهی با کمک خیرین و مدیران مربوط تلاش می شود تا بخشی از این کمبودها جبران شود.

در کمتر از دو سال اخیر با تغییر تیم مدیریتی استان گامهای اساسی و جدی برای اجرای پروژه های جدید درمانی، تکمیل طرح های نیمه تمام، نوسازی و بازسازی و ایجاد بخش های الحاقی بیمارستانها برداشته شده که امیدآفرین است.
یکی از بیمارستانهای قدیمی و تخصصی در قزوین، بیمارستان کوثر ویژه مادران و زنان است که بخش هایی از تجهیزات، فضای درمانی بویژه اورژانس این بیمارستان بشدت فرسوده و قدیمی و با فضایی محدود است که توسعه و بازسازی آن ضروری ببنظر می رسید.

در این راستا با کمک ریاست دانشگاه علوم پزشکی قزوین و پیگیری های گذشته و تعدادی از خیرین با جذب کمک ها ساخت بخش اورژانس جدید کلید خورد و امروز در آستانه افتتاح است.
در گفتگو با دکتر سیمیاری رئیس بیمارستان کوثر از ضرورت ساخت این مجموعه و تکمیل آن جویا شدیم.
دکتر ابوطالب سیمیاری در گفتگو با خبرنگار برنا اظهارداشت: مجوز بیمارستان کوثر 240 تختخوابی است ولی آنچه به صورت عملی مورد استفاده قرار گرفته 170 تخت است که این مرکز درمانی دارای بخش های مختلف اورژانس، زایمان زنان، مراقبت از مادران پر خطر، بخش NICU ویژه نوزادان نارس می باشد.

بستری شدن سالانه 20 هزار نفر در بیمارستان کوثر
این پزشک متخصص در ادامه گفت: به طور میانگین سالانه بیش از 20 هزار نفر در بیمارستان کوثر قزوین بستری می شوند و خدمات درمانی دریافت می کنند و تعداد مراجعان سرپایی نیز سالانه 50 تا 60 هزار نفر برآورد می شود.

سیمیاری یادآورشد: تعداد 8 درمانگاه تخصصی در بیمارستان کوثر فعال شده و با داشتن 50 پزشک و فوق تخصص تنها مرکز استان هستیم که دارای تجهیزات ماموگرافی است.

اورژانس قدیمی بیمارستان کوثر جوابگو نیست
وی اظهارداشت: بر اساس استاندارد تعریف شده بایستی 7 تا 10 درصد تخت های هر بیمارستان و یا به ازای هر 1100 مراجعه کننده حداقل 10 تخت برای امور اورژانس پیش بینی شود که در بیمارستان کوثر به حداقل 24 تخت اورژانس نیاز داریم که در حال حاضر فقط 7 تخت فعال داریم که به هیچ عنوان جوابگو نیست.

سیمیاری عنوان کرد: به دلیل این کمبود همواره بیماران منتظر خالی شدن تخت برای بستری بودند و از آنجا که بیشتر مراجعان ما زنان باردار هستند، این وضعیت بسیار نگران کننده و مشکل ساز شده بود و دنبال تدبیر بودیم.
رئیس بیمارستان کوثر قزوین اظهارداشت: با پیگیری های انجام شده و کمک خیرین توانستیم این نیاز را تامین کنیم و مجوز بازسازی وساخت را دریافت کردیم و خیرین هم مشارکت کردند و با همکاری رئیس دانشگاه علوم پزشکی قزوین( دکتر قافله باشی) فضای جدیدی برای ساخت اورژانس اختصاص یافت و وارد فاز اجرایی شدیم.

وی افزود: در فضای جدید 500 مترمربع زمین در محوطه بیمارستان اختصاص یافت و با هزینه 15 میلیارد تومان کمک خیرین که امروز ارزش چند برابری دارد توانستیم ساختمان جدید اورژانس را با ظرفیت 22 تخت احداث کنیم که در مراحل پایانی است.
سیمیاری یادآورشد: این بخش دارای اتاق عمل سرپایی، پزشک، استراحتگاه پرسنل، اتاق ایزوله، بخش تحت نظر با استانداردهای روز است که تکمیل آن بخش مهمی از نیازها را برطرف خواهد کرد.

وی گفت: همچنین قرار است بیش از 10 میلیارد تومان تجیهزات پزشکی اورژانس بیمارستان کوثر و 10 نفر نیروی جدید نیز توسط دانشگاه علوم پزشکی قزوین تامین شود.
این پزشک تصریح کرد: از آنجا که نظام سلامت از اولویت های دولت و وزارت بهداشت است با نوسازی بیمارستان و ساخت اورژانس زیرساخت مناسب برای خدمت رسانی بهتر به مادران باردار مهیا خواهد شد و با این کار گام مهمی در راستای کمک به قانون جوانی جمعیت برداشته می شود.

وی از دکتر قافله باشی ریاست دانشگاه، همه خیرین مجمع خیرین سلامت و افرادی که در اجرای این طرح و خدمت به بیماران بویژه درمان مادران باردار و تقویت زیرساختها در طرح جوانی جمعیت همکاری کردند تشکر و قدردانی کرد و گفت: امیدواریم با افتتاح اورژانس جدید وخدمت رسانی بهتر به مادران زمینه جلب رضایت مردم نیز مهیا شود.
انتهای پیام