خاکساری: تجهیزات ۷۰۰ میلیونی و بیمهری صنایع، سد راه تیراندازان هرمزگان است
به گزارش خبرگزاری برنا هرمزگان نرگس خاکساری نایبرئیس هیئت تیراندازی استان هرمزگان در با تشریح وضعیت این رشته مدالآور، اظهار داشت: سال گذشته با کسب سه عنوان قهرمانی کشور، فصلی درخشان برای تیراندازی هرمزگان رقم خورد، اما تداوم این موفقیتها مستلزم نگاه جدی به مقوله تجهیزات است.
وی با انتقاد تند از عملکرد صنایع مستقر در منطقه گفت: مردم هرمزگان آلودگی ناشی از فعالیت این صنایع را تحمل میکنند، اما در حوزه حمایت از ورزش، شاهد همراهی لازم نیستیم. اگر صنایع به مسئولیتهای اجتماعی خود عمل کنند، تعداد ملیپوشانی نظیر هانیه رستمیان و سامیه یاسی در این استان دوچندان خواهد شد.
خاکساری هزینه تجهیزات را کمرشکن توصیف کرد و افزود: قیمت یک تپانچه حرفهای به بیش از ۷۰۰ میلیون تومان رسیده است تا جایی که قهرمانان ما ناچارند قطعات فنی نظیر رگلاتور را به صورت مسافری از آلمان تأمین کنند. خرابی یک قطعه کوچک به معنای توقف تمرینات است، چرا که هزینههای تعمیر و نوسازی با نوسانات ارزی به شدت افزایش یافته است.
نایبرئیس هیئت تیراندازی هرمزگان در پایان با اشاره به وجود سالنهای بدون تجهیزات در ۱۰ شهرستان استان بر لزوم نوسازی سلاحهای فرسوده تأکید کرد و یادآور شد: در تیراندازی، تجهیزات نیمی از مسیر موفقیت است و بدون حمایت صنایع، استعدادهای ناب این استان پشت سد تجهیزات گرانقیمت متوقف میمانند.