مترو و اتوبوس در تهران همچنان رایگان می‌ماند

|
۱۴۰۵/۰۲/۲۷
|
۱۳:۴۶:۰۵
| کد خبر: ۲۳۴۲۶۷۸
مترو و اتوبوس در تهران همچنان رایگان می‌ماند
برنا گروه استانها: عضو شورای اسلامی شهر تهران گفت: در طرح رایگان شدن مترو و اتوبوس پیش‌بینی شده است که تا زمان طی شدن مراحل بررسی و تصویب نهایی، روند رایگان بودن استفاده از مترو و اتوبوس همانند گذشته ادامه داشته باشد

به گزارش خبرگزاری برنا تهران،احمد صادقی عضو شورای اسلامی شهر تهران از بررسی طرحی در شورای شهر خبر داد که بر اساس آن استفاده از مترو و حمل‌ونقل عمومی برای برخی گروه‌های اجتماعی به صورت رایگان یا با شرایط ویژه در نظر گرفته می‌شود.

صادقی با اشاره به این طرح پیشنهادی اظهار کرد: این طرح مورد توجه تعدادی از اعضای شورا قرار گرفت و برای بررسی‌های کارشناسی بیشتر در دستور کار قرار داده شد.

او با بیان اینکه بخش عمده هزینه‌های مترو توسط شهرداری تهران تأمین می‌شود، گفت: در حال حاضر بیش از ۹۰ درصد هزینه‌های مترو را شهرداری پرداخت می‌کند و دولت نیز سهم ۳۰ درصدی خود را که باید از محل صرفه‌جویی در سوخت و یارانه‌ها تأمین شود، پرداخت نکرده است. علاوه بر این، کمتر از ۱۰ درصد هزینه‌ها از طریق بلیت توسط شهروندان پرداخت می‌شود.

صادقی با اشاره به تجربه رایگان شدن موقت مترو و اتوبوس در از ابتدای جنگ تحمیلی سوم افزود: در این دوره شاهد افزایش استفاده مردم از حمل‌ونقل عمومی بودیم و این موضوع به گسترش فرهنگ استفاده از مترو کمک کرد.

عضو شورای شهر تهران ادامه داد: بر اساس اعلام معاون وزیر نفت، در همان بازه زمانی روزانه حدود سه میلیون مترمکعب صرفه‌جویی در مصرف بنزین در تهران ثبت شد که رقم قابل توجهی است و می‌تواند در کاهش آلودگی هوا و ترافیک شهری اثرگذار باشد.

وی تأکید کرد: هزینه‌ای که شهروندان بابت بلیت پرداخت می‌کنند رقم زیادی نیست، اما در مقابل، استفاده بیشتر از حمل‌ونقل عمومی می‌تواند دستاوردهای بزرگی مانند کاهش آلودگی هوا، کاهش ترافیک و کاهش مصرف سوخت به همراه داشته باشد.

انتهای پیام/

نظر شما
captcha
پیشنهاد سردبیر