استاندار کرمانشاه پیگیر شتابگیری پروژههای راهسازی استان
بهگزارش خبرگزاری برنا از کرمانشاه؛ منوچهر حبیبی، استاندار کرمانشاه، روز دوشنبه با هوشنگ بازوند، معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حملونقل کشور، دیدار و پروژههای ملی استان در حوزه ریلی و بزرگراهی را پیگیری کرد. در این نشست، معاون عمرانی استانداری نیز حضور داشت.
استاندار کرمانشاه با اشاره به مطالبات و دغدغههای مردم استان، خواستار فعالسازی طرحها و تسریع در اجرای آنها شد.
وی با انتقاد از پیشرفت نامطلوب پروژه راهآهن کرمانشاه ـ خسروی گفت: با وجود تامین و تخصیص اعتبار مناسب برای پروژه، فعالیت و پیشرفت آن مطلوب نیست.
بر اساس مصوبات سفر رئیسجمهور به استان کرمانشاه، مقرر شده است طی سه سال، ۶۰۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای تکمیل قطعه کرمانشاه ـ اسلامآباد غرب اختصاص یابد که تاکنون بخش قابل توجهی از آن تخصیص یافته است. این قطعه در حال حاضر در بخش زیرسازی به پیشرفت فیزیکی ۸۷ درصدی رسیده، اما استاندار سرعت اجرای آن را کند ارزیابی کرد. در این دیدار مقرر شد با دستور معاون وزیر راه و شهرسازی، ماشینآلات لازم به کارگاههای پروژه اضافه و سرعت پیشرفت آن افزایش یابد.
تکمیل قطعه ۹ بزرگراه کربلا تا پیش از اربعین ۱۴۰۵ از دیگر مطالبات جدی استاندار بود. در حال حاضر ۸ کیلومتر از قطعه ۹ بههمراه یک پل باقی مانده و با تکمیل آن، مسیر کرمانشاه تا قصرشیرین و مرز بینالمللی خسروی بهصورت کامل بزرگراهی خواهد شد.
در پی مطالبه استاندار کرمانشاه، هوشنگ بازوند دستور داد انتخاب پیمانکاران پروژههای تقاطعهای هرسین، قزانچی، سه راهی نهاوند به کنگاور و تویسرکان به سه راهی نهاوند با سرعت انجام شود و روند اجرا سرعت گیرد. تقاطعهای قزانچی و هرسین و ۱۴ کیلومتر از مسیر هرسین به نورآباد لرستان، در قالب طرح کریدور بزرگراهی شمالغرب ـ جنوبغرب کشور تعریف شده و نقش مهمی در ارتقای ایمنی و روانسازی ترافیک منطقهای دارد.
وی همچنین خواستار فعالسازی پروژه تقاطع قزانچی به روانسر شد.
استاندار کرمانشاه در ادامه بر تسریع در پیشبرد پروژه محور گیلانغرب ـ سومار موسوم به زلهزرد تأکید کرد؛ محوری که از پروژههای اولویتدار استان است و در حال حاضر ۲۹ کیلومتر از این مسیر با پیشرفت ۵۳ درصدی در دست اجراست اما با موانعی مواجه شده است.
دیگر پروژهای که استاندار پیگیر آن شد، کنارگذر شهر پاوه بود. در این نشست تاکید شد ۱۱ کیلومتر از این پروژه ۱۶ کیلومتری به یک پیمانکار فعال و توانمند دیگر واگذار شود تا پروژه توسط دو پیمانکار و در چند جبهه فعال شود. در صورت تکمیل این پروژه، گره ترافیک سنگین و دغدغه بزرگ مردم این شهر برطرف خواهد شد.
بازوند نیز در این نشست با قدردانی از پیگیریهای مداوم و حضور میدانی استاندار کرمانشاه، قول داد مطالبات استاندار و مردم استان را تا حصول نتیجه پیگیری و دستورات لازم را صادر کند.
انتهای پیام/