انقلاب صنعتی در قطب کشاورزی ایران/ سمیرم بر مدار شکوفایی؛ از کلنگزنی ابرپروژه «گلمک» تا تجلیل از سرمایهگذار برتر با حضور استاندار
به گزارش خبرگزاری برنا از اصفهان، مهدی جمالینژاد، استاندار اصفهان، در سفری راهبردی به شهرستان سمیرم، ضمن بازدید از طرحهای پیشران اقتصادی، فرمان حرکت این شهرستان به سمت صنعتیشدن و حذف خامفروشی را صادر کرد.
«گلمک»؛ نگین جدید صنایع تبدیلی جنوب استان
در مهمترین بخش این سفر، کلنگ احداث پروژه عظیم «گلمک» (زیرمجموعه مجتمع آریا سام) در زمینی به مساحت ۲۰ هکتار به زمین خورد. این ابرپروژه که شامل سردخانه ۳۰ هزار تنی و خط تولید پیشرفته کنسانتره است، با هدف تکمیل زنجیره «مزرعه تا سفره» طراحی شده است. همزمان، مجتمع صنایع تبدیلی و سردخانهای دیگری با ظرفیت ۳۵ هزار تن نیز مورد بهرهبرداری قرار گرفت که با ایجاد ۱۵۰۰ فرصت شغلی، سمیرم را به قطب اصلی لجستیک کشاورزی منطقه تبدیل میکند.
خیز بلند برای قطب تولید دامی کشور
استاندار اصفهان همچنین از پروژه ۵ هزار رأسی گاوداری مولد رفیعیان بازدید کرد. این طرح که با سرمایهگذاری ۳ هزار میلیارد تومانی به پیشرفت ۴۰ درصدی رسیده، قرار است فاز نخست خود را تا پایان سال جاری افتتاح کند. این پروژه با ایجاد ۳۴۵ فرصت شغلی مستقیم و غیرمستقیم، گامی استراتژیک در تقویت اقتصاد مقاومتی و تامین نیازهای پروتئینی کشور محسوب میشود.
تسهیلگری دولت؛ تقدیر از بازوان اجرایی بخش خصوصی
دکتر جمالینژاد در این سفر با تأکید بر لزوم حذف بروکراسیهای زائد برای سرمایهگذاران، از مهندس «عبدالرحمن ارجمندی» به عنوان سرمایهگذار برتر و پیشگام کارآفرینی در سمیرم تجلیل کرد. وی تکریم سرمایهگذاران بومی را کلید اصلی بازگشایی گرههای تولید دانست و تصریح کرد که اراده دولت بر حمایت قاطع از فعالانی است که برای جوانان منطقه اشتغال پایدار ایجاد میکنند.
با اجرای این پروژههای زنجیرهای، شهرستان سمیرم فراتر از یک تولیدکننده سنتی، اکنون در قامت یک قدرت اقتصادی در حوزه فرآوری محصولات کشاورزی و دامی در سطح ملی قد علم کرده است.
انتهای پیام