استاندار گلستان : مقدمات خرید گاز از ترکمنستان آغاز شده است
به گزارش خبرگزاری برنا از استان گلستان؛ استاندار گلستان در ادامه سلسله نشستهای تخصصی با مدیران دستگاههای اجرایی، در جلسهای با حضور مدیرعامل شرکت گاز استان، بر وضعیت تامین و مصرف گاز را بررسی کرد.
در این نشست، گزارشی از وضعیت موجود، چالشهای تامین گاز در سال ۱۴۰۴ و راهکارهای اجرایی برای رفع آنها ارائه شد. همچنین تمهیدات لازم برای پایداری شبکه گازرسانی در فصل سرما مورد بحث قرار گرفت.
استاندار گلستان گفت: با بهرهگیری از ظرفیتهای گسترده بخش خصوصی، میتوانیم گامهای مؤثری در مسیر تأمین پایدار انرژی استان برداریم و وابستگی به یک منبع خاص را کاهش دهیم.
علیاصغر طهماسبی افزود: ظرفیت سرمایهگذاران و فعالان اقتصادی، کلید پیشبرد پروژههای کلان انرژی و زیرساختی در استان است و باید از این توان برای توسعه شبکه تأمین گاز بهره گرفت.
طهماسبی با اشاره به اقدامات انجامشده اظهار داشت: مقدمات خرید گاز از ترکمنستان آغاز شده است. این اقدام علاوه بر تقویت امنیت انرژی استان، فرصت ارزشمندی برای جذب سرمایهگذاریهای جدید خواهد بود.
در ادامه جلسه، نرسی مدیرعامل شرکت گاز استان با ارائه گزارشی از برنامههای عملیاتی، اعلام کرد که تمهیدات لازم برای پایداری شبکه در زمستان ۱۴۰۵ اندیشیده شده و اقدامات پیشگیرانه برای رفع موانع احتمالی در دستور کار قرار دارد.
انتهای پیام/