رییس شورای شهر سمنان: نیمی از خدمات کشور بر عهدهی شوراها و شهرداریها است اما جایگاه پارلمانی ندارند
به گزارش خبرگزاری برنا از سمنان، رئیس شورای اسلامی شهر سمنان گفت: مهدی خراسانیان در همایش روز ملی شوراها و نشست هماندیشی اعضای شورای استانها که با حضور رییس شورای عالی استانهای کشور، استاندار و فرماندار سمنان در شهرداری سمنان برگزار شد، گفت: شوراها بزرگترین نهاد شورایی در کشور هستند و شورای عالی استانها طبق ماده ۱۰۲ قانون اساسی میتواند طرح به مجلس ارائه دهد.
مهدی خراسانیان در مثال به ظرفیت بالقوه تعداد اعضای شوراها در کشور گفت: ۱۲۶ هزار عضو شورای شهر و روستا داریم اگر بدست سپاه بدهند، ۲۷ لشکر از درون آن تشکیل میداد.اما اصلا در کشور جایگاه اصلی خود را ندارد.
وی با اشاره به تعداد ۲۷ وزارتخانه و سازمان در کشور گفت: نیمی از خدمات کشور بر دوش شهرداریها و شوراها است اما این ظرفیت و خدمات، جایگاه پارلمانی ندارد درحالی که آن ۲۷ دستگاه هرکدام یک معاون پارلمانی دارند .
وی گفت: برای شورای شهرها، نهادی به نام شورای عالی استانها تشکیل شده که در ارتباط با مجلس است ،شهرداریها همان جایگاه را هم ندارند و تنها شهردار تهران گاهی در هیئت دولت دعوت میشود.
وی از رییس شورای عالی استانها خواستار پیگیری در خصوص اصلاح قوانین در راستای جایگاه بیشتر شهرداریها و شوراها و اصلاح قوانین موجود شد.