رییس شورای شهر سمنان: نیمی از خدمات کشور بر عهده‌ی شوراها و شهرداری‌ها است اما جایگاه پارلمانی ندارند

|
۱۴۰۵/۰۳/۰۴
|
۱۰:۳۴:۰۲
| کد خبر: ۲۳۴۵۸۲۹
رییس شورای شهر سمنان: نیمی از خدمات کشور بر عهده‌ی شوراها و شهرداری‌ها است اما جایگاه پارلمانی ندارند
برنا-گروه استان‌ها: رئیس شورای اسلامی شهر سمنان گفت: نیمی از خدمات کشور بر دوش  شهرداری‌ها و شوراها است اما این ظرفیت و خدمات، جایگاه پارلمانی ندارد درحالی که آن ۲۷ دستگاه هرکدام یک معاون پارلمانی دارند .

به گزارش خبرگزاری برنا از سمنان،  رئیس شورای اسلامی شهر سمنان گفت: مهدی خراسانیان در همایش روز ملی شوراها و  نشست هم‌اندیشی اعضای شورای استان‌ها که با حضور رییس شورای عالی استان‌های کشور، استاندار و فرماندار سمنان در شهرداری سمنان برگزار شد،  گفت: شوراها بزرگترین نهاد شورایی در کشور هستند و شورای عالی استان‌ها طبق ماده ۱۰۲ قانون اساسی  می‌تواند طرح به مجلس ارائه دهد.


مهدی خراسانیان در مثال به ظرفیت بالقوه تعداد اعضای شوراها در کشور گفت: ۱۲۶ هزار عضو شورای شهر و روستا داریم اگر بدست سپاه بدهند، ۲۷ لشکر از درون آن تشکیل می‌داد.اما اصلا در کشور جایگاه اصلی خود را ندارد. 

وی با اشاره به تعداد ۲۷ وزارتخانه و سازمان در کشور گفت: نیمی از خدمات کشور بر دوش  شهرداری‌ها و شوراها است اما این ظرفیت و خدمات، جایگاه پارلمانی ندارد درحالی که آن ۲۷ دستگاه هرکدام یک معاون پارلمانی دارند .

وی گفت: برای  شورای شهرها، نهادی به نام شورای عالی استان‌ها تشکیل شده که در ارتباط با مجلس است ،شهرداری‌ها همان جایگاه را هم ندارند و تنها شهردار تهران گاهی در هیئت دولت دعوت می‌شود. 

وی از رییس شورای عالی استان‌ها خواستار پیگیری در خصوص اصلاح قوانین در راستای جایگاه بیشتر شهرداری‌ها و شوراها و اصلاح قوانین موجود شد.

نظر شما
captcha
پیشنهاد سردبیر