استاندار خوزستان: "چهارم خرداد دزفول" تکرار حماسهای است که معادله های جهانی را دگرگون کرد
به گزارش خبرنگار برنا از اهواز، سید محمدرضا موالی زاده امروز به مناسبت فرا رسیدن چهارم خرداد ماه روز"مقاومت ملی دزفول" پیامی نوشت و منتشر کرد.
متن پیام استاندار خوزستان به شرح ذیل است:
بسم الله الرحمن الرحیم
چهارم خرداد، تنها یادآور ایستادگی یک شهر در برابر گلولهباران نیست؛ تکرار حماسهای است که معادله های جهانی را دگرگون کرد. دزفول، این شهر سربلند خوزستان، در طول هشت سال دفاع مقدس جانمایه مقاومت ملی بود و همچنین در جریان جنگهای دوازده روزه و رمضان همراه با خوزستان عزیز و ایران بزرگ ایستادگی و افتخارآفرینی کرد.
اینجانب به نمایندگی از مردم شریف استان خوزستان، این روز بزرگ را به همه دزفولیهای غیور، به ویژه خانوادههای معظم شهدا، جانبازان و ایثارگران این دیار تبریک و تهنیت عرض میگویم.
بیگمان، طنین مقاومت دزفول در تاریخ این مرز و بوم، پیوندی ناگسستنی با نام حضرت آیتالله العظمی سید علی خامنهای(رضوانالله تعالی علیه) دارد. آن رهبر شهید همواره دزفول را نماد غیرت و پایمردی ملت ایران میدانست. امروز نیز راه ایشان با هدایت خردمندانه حضرت آیتالله سید مجتبی خامنهای(دامت برکاته) ادامه دارد و یقین داریم که در سایه این رهبری فرزانه، قامت مقاومت استوارتر از پیش خواهد ماند.
یاد و خاطره تمامی شهدای جنگ تحمیلی و نیز شهدای والامقام جنگهای ۱۲ روزه و رمضان را گرامی میداریم؛ شیرمردانی که در آسمان، زمین و دریا در برابر ائتلاف متجاوز ایستادند و جان خود را در طبق اخلاص نهادند. در این میان، دزفول این بار نیز یکی از سرفرازترین سرداران خود را از دست داد. شهادت مظلومانه سردار سرافراز اسلام، حاج"غلامعلی رشید"، که ریشه در خاک پاک این شهر داشته، ضایعهای جبرانناپذیر بود. او که در مقابله با توطئههای پیچیده دشمنان، نقشی بیبدیل ایفاء کرد، اکنون در زمره شهدای شاخص این دوره از تاریخ پُرافتخار ایران اسلامی جای دارد.
همچنین، به روح بلند دیگر فرماندهان و رزمندگان نامداری که در این نبرد نابرابر قامت خم نکردند و یا به فیض عظیم شهادت نائل آمدند، درودی بیپایان باد. نام آنها در تارک مقاومت این سرزمین برای همیشه میدرخشد.
به یقین، پیام امروز دزفول به جهان این است که هیچ تهدیدی اراده ملت ایران را سست نخواهد کرد. ما در خوزستان، آماده هرگونه فداکاری در مسیر عزت و سربلندی ایران اسلامی هستیم.
سید محمدرضا موالیزاده
استاندار خوزستان
انتهای پیام/